woensdag 6 februari 2013, 16:17 — 192 reacties

Consumenten ergeren zich aan cookiewet

De huidige cookiewetgeving pakt nadelig uit voor consumenten. De wet die is bedoeld om consumenten te beschermen, wordt door velen als storend ervaren. Dat zei de Consumentenbond woensdag.

Reageer Reacties (192):

Jason Bourne op 8-2, 19:39

Melissa: Gratis bestaat niet, dat klopt. Laat ze dan betalen voor de inhoud. Maar dat werkt dus niet. Niemand wil er voor betalen. Dus heb je geen commercieel product. Het gaat hen niet om de informatie, dat is alleen een middel om browse activiteiten van de bezoekers te verzamelen. En niet alleen op de site zelf maar ze koppelen de advertenties ook met je surf gedrag op google en andere zoekmachines. En daar moeten mensen een keuze in kunnen hebben.

Jason Bourne op 8-2, 19:33

Dat is dus precies wat de eigenaren van websites willen. Dit ligt niet aan de cookie wet. De eigenaren zorgen er nu voor dat zij de bezoekers frustreren omdat dankzij de cookie wet de website niet zou functioneren. Dat is de grootste onzin. kijk hier maar naar de telegraaf. Als je de minimale optie voor cookies aanzet krijg je overal meldingen en kan je bepaalde functionaliteiten niet gebruiken. Als je het aanzet worden ook meteen je gegevens weer gebruikt. Dat koppelen ze aan elkaar wat technisch niet nodig is. Aanpakken die handel

-Arie op 7-2, 12:23

Mijn antivirus software ruimt trouw alle cookies op, zodat ik de cookie pop-up op alle sites blijf krijgen. Zeer irritant. Daarnaast gebruik ik van een kleine site software van Amerikaanse makers die zich rot lachen om de cookiewet, en de software niet willen aanpassen. Voor gedeeltelijke kostendekking wat ads erbij, dus het is wachten op de dag dat ik moet gaan sluiten. En ik weet nu al 100% zeker dat een niet al te grote groep gebruikers zo hun favoriete ontmoetingsplek verliezen. Die wet brengt niets dan overlast en ellende.

Melissa op 7-2, 11:07

Er wordt nogal eens vergeten dat al die grote websites wel gratis worden aangeboden, maar dat de kosten van al die websites wel ergens van betaald moeten worden. Niets is gratis op internet, het wordt gratis aangeboden omdat de adverteerders met hun reclames op al die websites voor inkomsten zorgen waarmee server ruimte in datacenters kan worden gehuurd om zo het onderhoud en het online houden van de website te kunnen financieren. Zodat je als internetter alleen maar je maandelijks internetabonnement hoeft te betalen bij je provider.

Harry44 op 7-2, 10:27

Ja, het is ergerlijk steeds die koekjes vragen te moeten accepteren, weer zo'n bureaucratisch bedachte maatregel.

rdd op 7-2, 10:24

Met al dat gekonkel en compromissen sluiten wat ze in de politiek doen komen er alleen maar gedrochten uit hun laatjes....

nel444 op 7-2, 10:09

Zoek ik een laptop, overal op mijn beeldscherm laptops waar ik ook ga, reis, waaien over mijn beeldscherm, wat nou wil je gaan betalen, het is stalken en niet meer leuk, hoop dat die regering ze ook krijgt

zonie op 7-2, 10:01

Het opdringerig gedoe met cookies en reclames loopt werkelijk de spuigaten uit. Teletekst bv. is alleen nog te zien als je toestemt voor voor cookies, nou dan kijken we toch gewoon niet meer. Neem nu het NOS journaal, het gebeurt zelden dat dit op tijd begint. Eerst zo'n kleine 10 min. reclame, dan aandacht vragen voor programma's die je beslist moet kijken en eindelijk soms wel 'n minuut of meer te laat. Neem een voorbeeld aan de duitse publieke zenders, die laten de laatste 10 sec. 'n klok mee lopen en dan klokslag begint het journaal.

Alex35 op 7-2, 9:56

Helemaal eens met Nel444 het is een vorm van chantage, maar hoe ben jij op de Telegraafsite gekomen als jij de cookievraag wegdrukt?

Albert Hugo op 7-2, 9:55

Voor cookies die alleen voor het functioneren van de site worden gebruikt is geen toestemming nodig. Helaas vragen ook deze sites (uit angst) om toestemming. Heel vervelend. De regeling is helder.

Rutger H op 7-2, 9:30

Er zijn sites die maken deze boodschap express heel ergelijk en storend. Vooral de sites die leven van reclame

Nederlands meisje op 7-2, 9:27

Mensen willen jullie gaan betalen voor bijvoorbeeld nieuws sites zoals Telegraaf en Nu.nl?? Nee, daarom zijn er cookies, om gedrag van mensen op internet in kaart te kunnen brengen zodat adverteerders weten wat het consumenten gedrag is. Hier worden de meese sites van betaald. Alleen Nederland moet weer gaan zeuren om zoiets als privacy, vandaar nu die irritane pop ups! Mij interesseert het geen biet dat ze weten wat ik doe op het net, zolang ik maar lekker gratis het nieuws etc kan lezen. De reclames op tv vindt ik veel erger!

peinke op 7-2, 9:10

Die Cookie-regels is koren op de molen van alle marketiers in plaats van bescherming van de consument. Ach, gooi alles maar op straat, hoezo privacy. Mensen klikken probleemloos op akkoord, maar zou het niet beter zijn om al die sites links te laten liggen. Zijn we zo van die irritatie af.

nel444 op 7-2, 9:04

Ze moesten toestemming vragen, nou dat doen ze,,, Als je het niet geeft kan je niet op die site, CHANTAGE noemen we dit, maar ik druk ze gelijk weg , weiger er aan mee te werken!

Albertjan op 7-2, 8:31

Inderdaad! C Cleaner instaleren en met 1 druk op enter,weg cookies vraag!

robert van nijmegen op 7-2, 8:14

achterlijke discussie google, van gmail leest gewoon je mails voor het maken van optimale reclame. tenminste daar beschuldigt microsoft google van

RL op 6-2, 21:50

Kan zoiets niet op TV? iedere keer als er reclame komt mij vragen of ik dit wil zien of niet, is natuurlijk onzin net zoals de cookies. Het maakt website's "kapot" en dit gaat ten kosten van bezoekers. En dan heb ik het nog niet over die geldwolven die grof geld vragen voor een opt-in/opt-out. Mijn advies? afschaffen die onzin.

swa op 6-2, 21:36

Met cookies wordt je surfgedrag en interesses vastgesteld zodat de server en websitebeheerders procentsgewijs kunnen bepalen welke reclame ze je tonen gaan.En die reclame betaald hun werk.Maar nu worden ze door onze achterlijke regering gedwongen je daar om te vragen.Als wraak van hen krijg je nu die lastige teksten te lezen met een vooraf bepaalde uitkomst.Je accepteerd het of krijgt niks te lezen.Wie daar ooit is om gaan zemelen weet niemand meer.

swa op 6-2, 21:28

Inderdaad zijn deze zaken irritant.Laat ze eens snappen dat ons consumenten dat geen bal interesseerd.Links of rechtsom worden we toch bespionneerd en geanaliseerd.Maar telkens weer die irritante op virussen lijkende dingen aanklikken vind ik maar niks.Laat ze maar weten dat wij het ook weten en dat ,als we wat willen lezen of bekijken ,we ons te pas en te onpas ertoe gedwongen en afgeperst voelen om "ja" in de browser te zetten.We zitten erop te wachten tot er een virus op die manier in de PC wordt binnengesmokkeld.Of is dat de bedoeling?

M. Edelman op 6-2, 21:19

Zeer klant onvriendelijk !! Ga gelijk niet meer op de site verder !! Hoogst irritant !!! Afschaffen AUB !!!

jan50 op 6-2, 21:17

Installeer CC cleaner ,en druk daarna telkens op enter en weg is het.....

lakkie op 6-2, 21:16

het is gewoon onzinnig, bijna bij iedere pagina moet je eerst klikken of je cookies accepteert, het is heel hinderlijk als je veel op internet zit

buurman op 6-2, 21:13

Ja, al die cookies vragen zorgen voor veeloverlast. Bovendien, wordt je gedwongen om je PC op een lager veiligheidsniveau te zetten waardoor de kans op besmetting met virussen toeneemt. Conclusie: verbieden die cookies!!!! Dat had in de wet moeten staal ,weer een voorbeeld van falende politici!!!!

Leo van Malsen op 6-2, 21:12

De regelgeving is ontstaan om te voorkomen dat site's ons kunnen tracken zonder dat wij dat weten. Nu moet je coockie's accepteren om uberhaupt op zo'n site te kunnen komen. En dus kun je, omdat je accoord gaat, getrackt worden. Volgens mij is de oplossing gewoon te verbieden dat je uberhaupt getrackt wordt. Cookie's verbieden dus!

J.G. op 6-2, 21:11

Van die cookies wordt je doodziek. Waar je ook aanmeld

Gandalf op 6-2, 21:05

Google maar eens op Nederland Ontevreden en lees de waarheid over deze koekjes.

dorper op 6-2, 21:02

Onmiddelijk afschaffen die belachelijke cookie regelgeving daar heeft niemand om gevraagd. Wil je dit niet dan moet je niet internetten. Cookies kun je gemakkelijk verwijderen als je wilt.

vic op 6-2, 21:00

De cookies is net als de euro's, het wordt ons WEER door de strot geduwd.

JoopS op 6-2, 20:55

Afschaffen die onzin dat was er eerder ook niet Je wordt hier overal gevolgt Lijkt hier wel een communistisch dictatuur Land Welnu dat is het al

vic op 6-2, 20:54

Wordt vreselijk narrig van die eeuwige klikken op die stomme vraag. Weg er mee.

Chris1972 op 6-2, 20:52

Ik vind het ook zwaar irritant. Bijna op elke website wordt het me opgedrongen. Ik word er helemaal gek van. Welke idioot verzint nou zoiets?

Dirk T op 6-2, 20:49

Het probleem ligt bij websites die veel te veel cookies willen plaatsen. Jammergenoeg is De Telegraaf is een van de schuldigen, als je alle cookies weigert wordt je toegang beperkt.

Jan. op 6-2, 20:31

De cookie-wetgeving werkt niet (goed). Vele sites 'storen' de bezoeker inderdaad met deze 'van overheidswege verplichte' vraag. Daarnaast, als je op het openbare internet bij bepaalde sites aangeeft dat je geen cookies wenst, dan wordt je er 'schaamteloos' afgegooid. Hier is dus sprake van een bepaalde dwang. Dit is zelfs het geval bij mijn eigen voetbalvereniging, waarvoor ik lidmaatschapsgeld betaal, die de site als algemene infobron hebben ingesteld (jaarvergadering), maar wel een cookie-drempel opwerpen..

Digi Beet op 6-2, 20:29

Welke mafkees dit verzonnen heeft wordt niet gehinderd door enige kennis van zaken. Te gek voor worden dat zulke prutsers zo'n invloed hebben.

Sven op 6-2, 20:28

Fijn dat er in de media ook zo duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen de third-party cookies, voor bijv. gerichte advertenties, en de functionele cookies, die bepaalde dingen op website laat werken zoals het hoort of bepaalde dingen gebruiksvriendelijker maakt. Ga vooral zo door, straks denkt heel Nederland dat alle cookies kwaadaardig zijn.

S3r91 op 6-2, 20:27

Ja zoals deze site de telegraaf kan ook alleen worden bezocht doormiddel van het accepteren van cookies!!

Esprit op 6-2, 20:15

Dat krijg je he, als dit soort zaken bedacht wordt door mensen die de hele dag achter een bureau zitten te theoretiseren en veraf staan van de dagelijkse realiteit. Gezond boerenverstand was weer ver te zoeken bij de beleidsmakers.

Flipje Tiel N op 6-2, 20:12

Ze zijn in dit land hartstikke gek aan het worden. De idioten die aan de touwtjes mogen trekken hebben vaak nergens de ballen verstand van. De Kamers worden tegenwoordig bevuild door volledige onbenullen. Om over de regering nog maar te zwijgen.

erik niet geregistreerd ... op 6-2, 20:12

Eigenlijk erg simpel optelossen: Op een site mag alleen een bescheiden knopje met "ja ik wil cookie" staan. Hoef je niet te klikken. Zodra er iets pop-up-ed, block-ed of perse moet accepteren om verder te mogen: Site dag uit de lucht, nog een keer: Site een week uit de lucht, maand, jaar etc. Is het gauw afgelopen met die rot cookies! Het is zo simpel, laat mij maar de baas van internet zijn, dat zou de boel flink opruimen, nooit meer verborgen kosten, nooit meer alles invullen en dan pas een prijs zien. Vote for Me!! ;-)

dennis s op 6-2, 20:12

wat een gezeur die cookies, elke pagina weer toestemming geven, anders krijg je niks te zien. ik heb al een adblocker dus ik zie geen advertenties, zonder adblocker leest google ook op je pc mee, als je (niet op internet) een brief tikt krijg je later bij google advertenties met een onderwerp uit je prive post.

Stefan op 6-2, 20:12

Laten ze zich druk maken over al spam die je in je mail box krijgt elke dag. Word tijd dat het bij wet verboden gaat worden.

oma.visser op 6-2, 20:11

een ergenis is het

Hanny op 6-2, 20:08

Hoe ze het hebben verzonnen, ik erger me er kapot aan.

Nans op 6-2, 20:08

ze wilden zich er niet mee bemoeien met de internetcriminelen, nu worden wij als crimineel behandeld, door iedere x op een logootje te drukken. Het is de omgekeerde wereld , ipv de criminelen aanpakken ons op zo'n knopje te laten drukken van cookies ja of nee.

Arie13 op 6-2, 20:01

Graag wil ik melden dat ik ook gek wordt van elke keer dat het mij op de website van de Telegraaf wordt gevraagd!

cookie op 6-2, 20:00

Leest U de Daily Mail Online wel eens? Daar staat NU een artikel in over MI5 die mensen in the UK in de gaten gaat houden. Monitoring heet dat. U bent vast gewaarschuwd voor wat er werkelijk gaat komen. Cookies zijn er niets bij.

heidebandje op 6-2, 19:59

staat er accepteert u cookies ? kan je alleen ja aan vinken en ik kreeg ze al ?? snap er niets van wil het niet heb de lijst in gevuld en komen ze nog sch...t ziek wordt ik er van ,vanaf nu kijk ik geen website meer waar ik geen nee kan vinken ,en koop ik er ook niets meer, man ook weer blij.

GWUITD op 6-2, 19:59

Schaf dit onnozel gedoe zo snel mogelijk af. Ik wordt er kots misselijk van. Welke idioot bedenkt zoiets.

paulhilgenberg op 6-2, 19:52

We gaan de goeie kant uit in een nog zogenaamd vrij nederland.Vingerafdrukken in Paspoortje.Lekker koekjes bij de koffie enz enz

Erin.B op 6-2, 19:51

een wet tegen cookies had beter gewerkt nu wordt je gek van die banners en zonder toestemming kan je niet op de site dus wat is de toegevoegde waarde..?

Jawel. op 6-2, 19:49

Cookies zijn Commercieel! En terecht. Mensen denken dat alles maar Gratis is! Niet dus.

bug op 6-2, 19:47

Wel 1 klik en dan is het weg, wat een moeite.

EdB op 6-2, 19:35

In Firefox en Chrome/Chromium is het toepassen van de CookiesOK AddOn, een automatische cookie accepteerder, voldoende om weer --ouderwets-- te websurfen.

Fransheng op 6-2, 19:34

ab schaf dit gelijk af, beroerd wordt je van die meldingen en het geklik. dit zal de medische zorg nog meer kosten door polsklachten. wie bedenk deze onnozele handelingen.

Wachtgeld regeling. op 6-2, 19:34

Het is verschrikkelijk,afschaffen deze idioterie, ook veel kinderen openen een website en krijgen verplicht bijna naakte dames en datingsites te zien,ze zijn echt helemaal de weg kwijt in Brussel.

Jawel. op 6-2, 19:34

Koekjes of Cookies? Waar praat internettent Nederland toch over?! Ze snappen er geen Bal van!! Om je rot te lachen!

Mamma Pien in t Hooft op 6-2, 19:34

Ik bak ze zelf wel, veel beter en lekkerder.

Mamma Pien in t Hooft op 6-2, 19:31

Net een stel verwende jengelkoters met dat gezeur. Word er zo flauw van, geen cookies, geen toegang. Nou doei, dan niet he.

Jawel. op 6-2, 19:30

Allemaal Nonsens met die Cookies! Wat je doet of laat op Internet wordt toch in de gaten gehouden! Dus rot op met die cookies.

C. Monster op 6-2, 19:29

De keuze op RTL:"Uw browser accepteert geen cookies. Indien u uw keuze wil vastleggen dient uw browser wel cookies te kunnen accepteren." Dus als ik geen cookies wil, moet ik ze wel accepteren! Om je dood te lachen!

Hilversummer op 6-2, 19:22

Het is overduidelijk dat de ministers en beleidsmakers geen enkel idee heeft hoe het werkelijke leven is van een normale burger. Ik zou zeggen, land eens op de grond en kijk hoe het leven werkelijk is voor de burgers. Die belachelijke koekie wetgeving is een en al ellende en narigheid op de computters van de eindgebruikers. We krijgen ongevraagd reclame die virussen verspreiden en je moet als consument ook nog eens betalen voor de extra mb's die je er onnodig voor gebruikt. Toppie hoor Den Haag. Dag geld, dag privatie.

martinus op 6-2, 19:19

Als je iets niet goed begrijpt en er de gevolgen niet van ziet of begrijpt maakt de politiek er een wet van. Als je niks kunt ben je in feite nog te goed voor de politiek, die hoeven helemaal niks te kunnen.

- Astrid R op 6-2, 19:15

Bedrijven (en sites) met een cookiewall hebben voor mij direct afgedaan. Het is juist de bedoeling van die wet dat de bezoeker kan kiezen en niet dat hij gedwongen wordt om cookies te accepteren. Dat hele cookieverhaal is trouwens flauwekul, sites kunnen prima werken zonder cookies. Ze zijn nergens voor nodig, het gaat alleen maar om nog meer beeldvervuiling door reclame.

Blokkie Hout op 6-2, 19:11

Wat doen mensen toch moeilijk over cookies. Laten ze de regeltjes betreffende fraude en diefstal op internet beter gaan handhaven, i.p.v. dit soort zaken. Gewoon negeren, en de druktemakers in Den Haag ook.

Frits de Jong op 6-2, 19:09

Ik hoop dat dat gedoe met de cookies gauw afgelopen is. Je tikt je rot met je muis

nerd op 6-2, 19:09

Onderstaand al runderen, ehh, lezers gezien die denken dat cookies kwaad kunnen - dat is onwetend populistisch paniekzaaien. Vervolgens maken de meesten zich druk over de cookies. De meesten over de irritante popups, ietwat slimmeren maken zich druk over het fenomeen op zich. Maar hou allemaal eens op met dat gehuilebalk. Stap over op Firefox, installeer CookieOK, en einde probleem - geen cookie popups meer. En dan heb je meteen een behoorlijke browser.

hans schonenberg op 6-2, 19:01

Als ik cookies accepteer wil ik ook een cookie dat er voor zorgt dat de volgende keer niemand mij bij diezelfde website nog vraagt of ik een cookie wil. Snappie?

Teus op 6-2, 18:57

Ze zijn nu eenmaal in den Haag niet zo bijdehand met wetgevingen. Dus het valt niet meer op. En als er dan een nieuwe wet is dan laten ze hem in de eerste kamer zo'n tijd liggen totdat de burger bij b.v.SNS nog meer geld op moet boeren. 'Zo slim.

Henk54321 op 6-2, 18:55

Met dank aan de overijverige volksvertegenwoordigers van o.a. PVV en PvdA. Waarschijnlijk ontbrak simpelweg de kennis om te weten wat e.e.a. voor websitebeheerders en -bezoekers zou gaan inhouden. En vanwege de uitzonderingspositie in Europa ook nog schadelijk voor de concurrentiepositie van onze bedrijven.

o.a.schulski op 6-2, 18:53

De coockie tsunami chanteert de geinteresserde in de websites ; niet accepteren betekent geen toegang. Wie bedenkt dit soort krankzinnige regelgeving. Is dit weer een van nde vele vormen van naieve bemoeizucht ???

joschke op 6-2, 18:53

Ook de Telegraaf irriteert door steeds toestemming te vragen om cookies te mogen gebruiken. Dit zijn trouwens de enige koekjes die ik zie sinds de crisis dank zij het neoliberalisme toesloeg

spakkie op 6-2, 18:53

De Nederlandse consumenten hebben minder te vrezen van deze cookies, dan van de wetgever en met name van het huidige rampenkabinet!!!

anna maria scholtens op 6-2, 18:49

Ik heb een kartonnen schermpje dat ik op de rechterkant van de PC heb geplakt. Alle cookie spullen en advertenties zie ik zo niet

SP op 6-2, 18:49

Overal nee aan vinken en dan word je als dief niet toegelaten. Maar wel die hinderlijke pop ups Zolando en Lexa.nl en dat soort onzin. Gewoon verbod en straf bij onnodig internetters lastig vallen. Zou veel beter zijn, daar zijn TV reclames voor bedoeld lijkt mij.

e klaase op 6-2, 18:49

net cookies uitgeschakeld en kom nergens meer in. cookie...... afschaffen, privacy wil ik overal

priscilla op 6-2, 18:48

Nou meneer de NPO-woordvoerder, de cookie schermen vallen niet onder de wet hoor! Ik erger me dood aan websites die je dwingen de cookies te accepteren of je er anders afgooien. Dit moet verboden worden, ik wil zelf bepalen of ik cookies accepteer of niet.

bravier op 6-2, 18:46

Ik accepteer met akkoord altijd cookies om de tracking cookies vervolgens weer te blokkeren. Kan alles bekijken op de site en heb verder geen problemen.Verder worden alle cookies bij het afsluiten van de pc automatisch gewist.Dus hele cookie-wet is onzin.

Sophietje op 6-2, 18:44

Er is veel ergernis over de cookiewet maar het is niet de cookiewet die irritant is maar wel de doorgeslagen verzamelwoede voor statistische en tracking informatie van veel sites. Men wil precies weten via welke site je op hun site kwam en wat je allemaal bekijkt en hebt bekeken op een andere site. Allemaal zaken die totaal nutteloos zijn voor de werking van een site. Je moet problemen ook bij de bron aanpakken en daarom dit soort privacy schendende activiteiten verbieden. Dan heb je de hele cookiewet niet nodig.

Hillie1950 op 6-2, 18:44

Melissa (gast) Weet u, dat door die cookies criminelen mee surfen en schadelijke software installeren zonder dat u dat weet, en zo binnen uw beveiligde omgeving van u internet bankieren kunnen komen, en uw rekening kunnen leeg roven?

Sonja. op 6-2, 18:44

Het is of je accepteerd de cookies, zo niet dan rot je maar op....begrijp ik dus niet, want dan jaag je meer bezoekers en klanten weg. Erg dom van de betreffende sites.

r.mutte op 6-2, 18:42

waarom niet gewoon een algeheel cookieverbod!!! HEt is toch alleen maar ter meerdere eer en glorie van de bedrijven en website beheerders, nooit ten gunste van de klant!!! Weg ermee....die hufters hoeven niet te weten naar welke sites ik ga! Dat maak ik zelf wel uit. Privacy kun je simpel borgen met een cookieverbod....maar ja...wie is de machtigste in dit land? Criminelen en internetmisbruikers...het volk heeft niks te vertellen....dusssss

spuit op 6-2, 18:41

Fijn te weten dat alle specialisten zijn ingezet op de cookie-wet. Zo te lezen ben je gewoon verplicht om in te stemmen, anders kom je de site niet op. Betwijfel of dat de bedoeling is. Komt er op neer dat het kennelijk geen fluit uitmaakt wat zo'n cookie werkelijk doet. Daar wordt dan juist weer niet naar gekeken. Het is meteen duidelijk waarom Jeroen Dijsselbloem niet van plan is om wetgeving te maken tegen graaiende bank- en andere bestuurders. Er wordt niet naar de inhoud gekeken, als het maar lekker klinkt.

witte muis op 6-2, 18:39

het is inderdaad een drama met de koekies iedere keer dat je weer wat anders wilt zien eerst koekiek apcepteren dit gewoonweg heel hinderlijk weg met dat troep is altijd goed geweest

pvz op 6-2, 18:38

Leuk die cookies, vooral omdat daarin ook te zien of je al eens op de website geweest bent, en dus dat je de vraag met ja beantwoord hebt. Scheelt weer een vraag beantwoorden of je wel of geen cookies lust. Geen cookies, of bij afsluiten automatisch cookies verwijderen. Tja dan maar elke keer weer de cookie vraag beantwoorden. Want hoe moet een site anders weten dat je daar al eens bent geweest?

Nolle Jansen op 6-2, 18:37

Die cookies moeten verboden worden. Cookies van de site die je bezoekt, ja van mij mag het. Maar waarom moeten er steeds cookies van derden partijen bij geplaatst worden? Het is nergens voor nodig om dit shit te gebruiken. Als ik Windows afsluit, worden alle cookies verwijderd.

Ester op 6-2, 18:37

Tis een ordinaire inbreuk op je privatie. Kappen ermee we betalen voor internet net als we betalen voor telefoon en daar roepen ze ook niet steeds tussen door wat te kopen. Asociaal verder niks. Geef anders internet gratis voor degene die het niks interresseerd of hun pc vast gaan hangen van de troep

primera gast op 6-2, 18:36

Cookie de gebruikers beschermen. Privacy schending! Big Brother is watching you.

Revolution-Kaaskoppenland op 6-2, 18:36

Inderdaad, daar doet dit blad ook volop aan mee, aan deze grote ergernis en dan zet je er ook nog een stuk over in je eigen krant.....???

scannys op 6-2, 18:35

erg vervelend iederekeer weer toestemming geven

Peter R. de Westfries op 6-2, 18:35

Uitermate irritant. Vaak is het zo: als je NIET akkoord gaat, kun je de site niet bezoeken. Anders vertaald: deze cookies worden ons letterlijk door de strot geduwd. Smakeloos! De Warenautoriteit moet zo snel mogelijk ingrijpen. De enige koekies waartegen ik geen nee zeg zijn die uit mijn eigen koektrommel.

Denny op 6-2, 18:30

Je blijft lachen in dit land. Er is in Europa geen land waar de privacy zo slecht geregeld is als in Nederland. Om de schijn op te houden mogen we wel zelf beslissen of we cookies willen hebben. Als we toehappen (!) dan achtervolgt Google je met reclame op een manier die ik onderhand als pure STALKING ervaar. En mark my words, dit is nog maar het begin van een ongelooflijke Big Brother samenleving.

Hans28 op 6-2, 18:29

frank de ruiter (van de foto) heeft ook ergens de klok horen luiden ofniet

Rien m op 6-2, 18:26

Echt niet fijn en ook op deze site moet je dat toestaan hoor net dat als je dat doe je internet gedrag traceerbaar is gaat ook weer een beetje ver he!!!!!!

Piet5 op 6-2, 18:25

Onzinnig hoor, tegen cookies waarvoor je toch toestemming geeft, meent men van overheidswege dat je beschermd moet worden. En tegen het ongenuanceerd uitkleden van burgers door Samsom Rutte teneide aan de onzalige te hoge EU verplichtingen te voldoen wordt practisch geen woord vuil gemaakt.

Mayhem op 6-2, 18:25

Het is ook een vorm van chantage. Ik mag geen cookie plaatsen, dan mag jij mijn site niet bekijken. Ook bij mij worden ze automatisch verwijderd. Maar als ik dan mijn virusscanner ff laat lopen vindt hij nog meer tracking-cookies die dus niet automatisch verwijderd worden. Bijna crimineel.

yo op 6-2, 18:25

Super irritant 1x vragen is oké maar niet elke keer als je de side bezoekt weer die pop-up en of je dan maar wil accepteren waar zit de niet accept knop bij deze ellendige gevallen.

Hillie1950 op 6-2, 18:23

Zeer hinderlijk is dat veel websites wel een button accepteren cookies maar geen neen button hebben.Dus ga ik niet op die site. Ik wil niet dat zij bepalen welke reclame voor mij van nut zou zijn. Ik heb een HEKEL aan elke vorm van reclame zowel op radio en TV maar ook de vreselijke bewegende reclame op internet, vooral op de site van deze krant en de monsterlijke bewegende reclame langs herens wegen. Bovendien brengen die cookies ook schadelijke virussen binnen. Laat die eurofiele Smit Kroes daar iets aan doen!

John van Helden op 6-2, 18:22

Ach ja, het ambtenarenkorps is gek op het bedenken van maatregelen tegen problemen die er niet zijn of het verzinnen van oplossingen voor problemen die je zonder diezelfde ambtenaren helemaal niet zou hebben gehad,

Ronrotterdam op 6-2, 18:22

Ik had mijn browser zo ingesteld da bij het sluiten alle cookies werden verwijderd. Helaas werd ik doodziek van steeds die schermen van wilt u cookies gebruiken dat ik hem nu maar zo ingesteld heb dat er niets meer van cookies weggegooid wordt. Is wel minder veilig maar dan heb ik niet elke dag dezelfde vraag.

k ter berg op 6-2, 18:21

"Vroeger" kon ik met firefox na elke sessie de cookies verwijderen, als ik dat nu doe moet ik elke keer weer toestemming geven om cookies te accepteren. Ik blijf dus eindeloos cookies te accepteren, verre van gebruikersvriendelijk.

Aunti Cookie op 6-2, 18:21

Ik wis dus sinds begin dit jaar iedere avond de cookies. CookieCleaner erover en klaar. Vergat het een avond en werd de volgende dag gestalkt met aanbiedingen van wandelschoenen . Kunnen we geen nee/nee sticker krijgen? Nee geen cookies en Nee geen aangepaste aanbiedingen? Verdorie nog an toe! Ik vind het buitengewoon irritant. Ik wil geen aangepaste aanbiedingen, ik wil gewoon baas zijn op mijn eigen peecee!

put op 6-2, 18:17

het word je gewoon maar verplicht met die onzin mee te doen maak hier snel een eind aan mensen kom op er zijn belangrijkere dingen te doen dus dan niet openen maar niet toegeven....................

robbyboy op 6-2, 18:17

doodziek wordt je er van. elke dag weer accoord gaan op de website's die je dagelijks bezoekt met de cookie's die achterblijven. ik wil maar één maal accoord hoeven gaan en niet misschien dagelijks wel 10x voor één en dezelfde site. nederland ten top. we regelen alles voor onze burgers als het er maar niet beter op wordt.

pieter x op 6-2, 18:16

storend is nog netjes uitgedrukt zeker weer regeltjes van brussel?op de start pagina zie je nog1/4 van de pagina ben je dan gek of ben je dan gek ik wordt kotsziek van al die achterlijke regeltjes g v d

nerd op 6-2, 18:16

Ben IT'er en kan je nu al zeggen dat deze wet is gecreeerd om weer afgeschaft te worden. Waarom ? Omdat er wordt gekregen hoe vervelend is zodat er nieuwe mogelijk heden onstaan om de privacy tegen de gebruiker te gebruiken. Klinkt heel vreemd maar als voorbeeld kan ik aangeven dat bij bijvoorbeeld een provider bij mobiele telefonie bijhoud welke website de gebruiker op via zijn mobiel bezoekt vanwege het dataverbruik, wij als consument mogen deze niet opvragen om te zien of je daadwerkelijk de hoeveel data hebt gebruikt die je maandelijk mag.

Melissa op 6-2, 18:16

Mij kan het helemaal niks schelen dat ik steeds die cookie vraag krijg als ik een site bezoek. één simpele muisklik en hup je kan weer verder. Mensen irriteren zich tegenwoordig aan de gekste dingen. Zal wel met de crisis te maken hebben. Hogere irritatiegrens. Die nieuwe cookiewet is pas nog aangenomen. En met die Europese stroperige Brusselse geldverslindende bureaucratische ambtenarij, kan het nog wel even duren voordat dit onderwerp weer op de politieke agenda staat.

Sietze Vliegen op 6-2, 18:13

Klagen, klagen en klagen, is dat nou het enige wat we kunnen hier? Cookies gewoon verbieden en probleem is opgelost.

Njet Fijn op 6-2, 18:13

Precies: onzin die wet. Iedere keer als ik een browser opnieuw open en naar Telegraaf.nl ga moet ik eerst (wederom) die cookies accepteren. En dat is niet de enige site. Leuk voor de ziekenhuizen al die gewrichtsproblemen van het steeds maar weer accepteren van cookies!

Kees Krentenbol op 6-2, 18:13

Ik houd het meest van echte amerikaanse cookies, maar ik vind speculaasjes ook best lekker. Of van die vierkante met een dikke laag chocolade erop.

gijsy op 6-2, 18:13

Hebben we weer te danken aan die VVD ers. Die heeft van die goede bestuurders waar je misselijk van word he Nellie

-Robert op 6-2, 18:09

Nagenoeg iedereen weet dat er cookies gebruikt worden en waarvoor. Er zijn allerlei toepassingen om je browser in te stellen zoals je het zelf wil. Dat is bij bijna iedereen bekend. En dan komen die achterlijke eurofielen met het idee dat het aangegeven moet worden. En dan nog levensgroot in beeld ook. Ze lopen achter of het is pesterij. Eén ding is zeker: het is weer zo'n nietszeggend idee voor een belachelijk inkomen.

-Danny op 6-2, 18:09

vraag, mijn af, dat allemaal wel veilig,is,wie, er achter , die, schermen,zit, en wie met je informatie, om gaan.

Trevor Gale op 6-2, 18:07

Je kunt achteraf, naar het bezoeken van zo'n website waar je de cookies heb toegelaten, gewoon deze cookies wissen. Dan hebben ze geen invloed meer op je systeem, ook in een eventueele volgende bezoek. Dus over inbreuk op je privacy is er geen spraak naar het surfen, dus eigenlijk geen reden voor deze wet. Het is in andere manieren zeer makkelijk te ontzeilen in ieder geval.

P. Looyenga op 6-2, 18:06

In dit geval is dat niet de wet die overlast veroorzaakt maar het feit dat geen van de providers kennelijk snapt wat er van ze verlangt wordt. Want de wet gaat feitelijk enkel over 'trackers'; cookies die op je PC blijven staan en waar anderen gericht informatie uit kunnen halen tbv. advertenties. De wet gaat /niet/ over cookies die echt nodig zijn een site (optimaal) te laten functioneren. Maar ja; lezen is de meeste vreemd dus probeert men zich volledig in te dekken; met alle gevolgen vandien. Het is inderdaad super irritant.

jan de witt op 6-2, 18:04

Heel storend, niet in het minst omdat alle uitzendinggemist uitzendingen veel langzamer downloaden. Dit geldt ook voor DWDD en P&W. Het gevolg is dat ik, in her buitenland woonachtig, deze uitzendingen niet goed meer kan zien. Afschaffen dus, die koekiemuur!

CookieMonster op 6-2, 18:03

Cookies zijn gewoon in de browser uit te schakelen voor degene die dit wenselijk acht. Of, voor de meer geraffineerde gebruiker per website in te stellen. Wellicht is het beter de makers van browsers te verplichten deze optie standaard aan te zetten. Net zoals Microsoft wordt gedwongen een browser keuse menu aan te bieden met hun besturings systemen. Dan is het éénmalig een keuze maken.

henleni op 6-2, 18:02

ik erger me overal aan in nederland de betutteling de hoge kosten voor alles het geld weggeven aan andere landen de graaiers, de criminaliteit, de ns en prorail, de hoge zorg kosten etc. Nederland is niet leuk meer enkel voor de rijken de anderen kunnen dood vallen van rutte en samson en de rest van het kabinet.

Johnny64 op 6-2, 17:59

Ik maak websites en het enige dat die cookies doen is gericht reclame aan kunnen bieden. Gut, gut, mensen doen net of ze met een cookie alles van je weten, maar dat is volslagen onzin. Zonder reclame zou internet erg duur worden..en dat willen we toch ook niet?

SMIDJE47 op 6-2, 17:59

Alweer een stukje vrijheid weg Hebben ze nu niks anders e doen in Den Haag en dat € verslindend BRUSSEL

Johnski op 6-2, 17:57

Dit is de meest belachelijke wet die ik ooit voorbij heb zien komen. Ik blokkeerde altijd alle cookies behalve die met noodzakelijke instellingen maar nu ben ik juist verplicht om ze toe te staan als ik een bepaalde site wil bezoeken..... Dan schiet je toch wel een flink eind je doel voorbij lijkt me. Ons land wordt geregeerd door nitwits!

Mobilion op 6-2, 17:55

Heel irritant, telkens die vraag voordat je toegang krijgt tot een website.Het moet toch juridisch en technisch mogelijk zijn dat een internet/pc-gebruiker/eigenaar gewoon per website eenmalig aan geeft cookies te accepteren? Dat kan toch als de website het ip/mac-adres onthoudt o.i.d.?Vervolgens moet per website een knop komen waarop je kunt klikken om niet langer cookies van die betreffende website te accepteren als je daartoe de behoefte voelt.

Dhimmi op 6-2, 17:55

Voor alles moet er onderhand a wet zijn. Blijkbaar houdt dat in dat mensen niet meer op eigen benen kunnen staan. Volledig lamgeluld, moe, depressief, agressief, dom of misschien zelfs religieus. Als je niet weet hoe een browser werkt. Alleen maar over een glasplaatje aait. Daardoor aan her vervremen van de digitale spiegel van de mensheid. Stop met janken, knal een Linux op je hardware, leer het systeem kennen of blijf lekker weg van "Het Net". Je hebt mijn vrijheid al op vele fronten verkwanseld door die bagger die JIJ koopt.

cv op 6-2, 17:54

Welke malloot in den Haag die dit heeft bedacht hadden met naar huis moeten jagen en nooit meer terug komen. Je klik je eigen te pletter met die achterlijke cookie vragen.

joep meloentje op 6-2, 17:54

Is allang een programmaatje voor, even op je pc zetten en je hebt nergens geen last meer van. Zal vast wel via google te vinden zijn, ik heb hem in ieder geval via de geenstijl site gehaald en werkt prima.

Bastiaan von Stapelberg op 6-2, 17:54

Ja het lijkt eigenlijk is het chantage. Ga je niet akkoord dan kun je je computer beter bij het oud vuil zetten. Bedankt regering.

HG op 6-2, 17:52

Cookies waren iritant, maar zoals het nu is geregeld is het nog vele malen iritanter. Het moet gewoon verboden worden om cookies te gebruiken, ook niet als daarom gevraagd wordt.

Ex-VVDer op 6-2, 17:51

Dit middel is erger dan de kwaal.

keizer op 6-2, 17:51

De regelbrij en bedilzucht vanuit Den Haag en Brussel neemt ziekelijke vormen aan,naast het leegtrekken van de burgers worden we nu geconfronteerd met cookies,die we al of niet moeten accepteren.Lijkt mij dat er belangrijkere zaken zijn waar Brussel en Den Haag zich mee moeten bezig houden. Het is een aantasting van je privacy en niet zo,n heel klein beetje ook.Naast liegen en bedriegen en flutverhalen van de pvda hebben ze zeker niets beters te doen dan de kleine leuke dingen ook nog voor de mensen verpesten.Toezicht functioneert toch niet!!!

waakzame burger op 6-2, 17:50

de wet moet zo veranderd worden dat mensen ook een website op kunnen zonder cookies te krijgen, bedrijven zouden niet cookies door de strot mogen duwen van ons burgers. want ze bieden steeds meer alleen nog dienstverlening of producten aan via hun websites. het argument van deze website en andere websites dat het niet anders kan is onzin. Websites/bedrijven kunnen ook websites maken zonder cookies maar dat willen ze niet, want ze willen alles weten van jou en mij. kortom bedrijven geef den haag niet de schuld maar wordt cookie vrij

70-plus op 6-2, 17:48

Ik word echt doodziek van die stomme cookiewet. Wat voor nut heeft dat eigenlijk om ons te pesten zeker. AUB ophouden met die onzin. Ik heb al moeite genoeg met de computer.

Mieke van der Waal op 6-2, 17:46

Echt een wet die beter niet ingevoerd had kunnen worden. Weer een VVD-plan wat nergens op slaat. Het zorgt alleen maar voor ergernis. Alsof het helpt dat mensen cookies moeten accepteren of niet. Je kan als je het niet accepteert niet meer naar websites surfen. Het nut is mij onduidelijk. Ik heb een extensie geïnstalleerd in mijn Google Chrome (CookiesOK). Dit helpt redelijk goed. Is alleen nog niet op alles websites doorgevoerd. Kan alleen maar beter worden :)

popie jopie op 6-2, 17:45

Ik denk dat neelie smit kroes maar beter kan stopppen en dat ze haar funkties maar beter kan overdragen aan haar leerling van het koningklijke huis , dat lijkt mij een serieuze coole kikker die wel bij de tijd is .

Glen op 6-2, 17:44

Het is toch de bedoeling van de regering om ons lastig te vallen met onzinwetgeving? Anders begrijp ik 80% van hun beslissingen niet...

leusd005 op 6-2, 17:42

Zucht, mensen maken zich ook werkelijk overal druk over....

Leontine op 6-2, 17:40

Op sommige sites kun je alleen maar komen als je hun Cookies accepteert. Nou, dan bezoek ik die site dus niet.

Johannes CU op 6-2, 17:40

De wet werkt totaal omgekeerd. Nu worden weergaloos veel cookies geplaatst. In de hidden files blijft alles opgeslagen. Delete cookies werkt niet meer. Dus vele computers zullen geblokkeerd worden door cookies. 1 website bekijken levert nu soms honderden cookies op van 100kB. Daarmee is de burger soms overgeleverd aan criminelen.

mark6037 op 6-2, 17:39

Nog erger is het zoals ook op de site van de telegraaf, als telkens weer om toestemming voor het plaatsen van cookies wordt gevraagd. Dan denk ik, plaats toch een cookie, dan ben ik van die vraag af, daar zijn ze toch voor!

Senior1 op 6-2, 17:39

Een bedenksel van een volslagen idioot, niks geen bescherming consument, maar grote ergernis.

CK op 6-2, 17:37

Ik heb liet altijd al standaard in mijn browser vragen of ik cookies wilde en indirekte cookies werden geweigerd. Nu moet ik op alle bekende sites opnieuw zeggen dat ik geen cookies wil. En sites die vroeger zonder cookies goed werkten doen het nu plotseling niet goed meer zoals bij de telegraaf en soms helemaal niet meer. Kortom bannen die sites!

Chipper op 6-2, 17:35

Big Brother is watching you! "hidemyass" en zo zijn er nog duizenden manieren om onopvallend te internetten zonder dat je cookies hoef te aanvaarden.

Ramon_ op 6-2, 17:34

Ik heb er een gratis programmaatje voor: CCleaner, die haalt alle cookies, behalve degenen die ik nodig heb, elke keer weg. Ik scherm overigens alles af met NoScript. Als internetgebruiker krijg ik bizar weinig spam!

Piet VL op 6-2, 17:33

Zeer storend, net als het uit Windows verdwijnen van een e-mail provider door declaratie exper tante Kroes.

Het4deRijk op 6-2, 17:32

Ik klik het ook gelijk weg als ik cookie moet accepteren. Op die sites hoe belangrijk ook open ik niet.

Guus Overduijn op 6-2, 17:31

Nederland draaft door qua regelgeving. Maar ik verbaas mij er ook over dat mensen zich opwinden over futiliteiten. In dit geval: pas je browserinstellingen één keer aan en accepteer eenmalig per website de cookies. Daarna is het ok. Niet eens met de wetgeving? Probeer eens een referendum te organiseren.....zul je zien hoe lastig dát is!

gerard- op 6-2, 17:30

je hoeft er gelukkig niet naar te kijken,dus so what.

Ran op 6-2, 17:30

De grootste ergernis is het feit dat je geen toegang krijgt tot veel sites als je de cookies niet accepteert! Deze sites bezoek ik dan niet meer en ik hoop dat anderen dat ook doen. De enige manier om het cookie-terreur uit te bannen.

PVV 4-ever op 6-2, 17:30

Alles wat tegenwoordig verzonnen wordt werkt voor geen meter...

willum op 6-2, 17:29

nog irritanter is dat ook telegraaf, maar bijna elke site bepaalde woorden heeft die lijken op een link. Zoals eerst het geval was, maar gewoon ordinaire reclame is. Op elke site komen opeens sinds die wet de meest rare dingen in beeld zonder er om te vragen.

verontwaardigde burger op 6-2, 17:29

Ik word ook helemaal gek van die meldingen voordat je op een site kan en dat je soms geen toegang krijgt als je cookies weigert. Maar die meldingen zijn dus irritant. Ik wis sowieso altijd alle geschiedenis inclusief cookies als ik heb geïnternet. Dus hoef ik niet nog eens zo'n melding. Bij de NOS was het in het begin helemaal vervelend omdat er dan ook een soort video startte over cookies. Gelukkig is dat niet meer zo.

jonkheer op 6-2, 17:29

De regering en ook Europa moet ophouden met ons leven te bemoeien en vooral op gebieden waar zij geen verstand van hebben. zoals de z.g.n. bescherming van burgers door de cookie wet, Het bannen van de gloeilamp zonder goed alternatief, De onzinnige hypotheek regels, Ik kan nog wel even doorgaan. Volgens mij kan nederland best zelf uitmaken wat goed voor hun is. Regering, ga eens een perspectief bieden aan Nederland voor de crisis en houdt op met bemoeien.

Watchkeeper op 6-2, 17:28

Super irritant en overbodig. Wil je een site bezoeken moet je de cookie accepteren anders kan je niet op de site. Is er al een pop-up cookiekiller?

MikeS op 6-2, 17:28

De sites zijn volgens eigen zeggen niet bruikbaar zonder de noodzakelijke cookies dus je klikt maar. En vervolgens zie ik dat de banners op bijvoorbeeld telegraaf reclame tonen die direct aansluit met mijn google zoekopdrachten. Dan voel ik me niet alleen in mijn privacy aangetast maar ook nog voorgelogen. Die site zou prima kunnen functioneren zonder dat mijn prive surf gedrag omgezet wordt naar reclame op de pagina. De wetgeving heeft er voor gezorgd dat iedere leek wordt verplicht weg te blijven van het web of om af te zien van privacy.

Ferdinand13 op 6-2, 17:27

Volhouden die opt in regeling! ( dus altijd eerst toestemming vragen aan de consument) je laat toch ook niemand zonder toestemming je huis binnen om daar afluisterapparatuur te plaatsen wat je allemaal doet? Waarom dan wel op je computer!

IWAB op 6-2, 17:27

De invoering was toch een "succes" van Neelie Smit? Die had er toch zoveel verstand van?

zaraleander op 6-2, 17:27

ja ik vind het ook vreselijk hinderlijk die cookies. maakt alleen je computer vuil.

J.Harkema op 6-2, 17:25

Ter bescherming v/d consument heet het dan.Terwijl je bijna plat word gebombardeert met advertenties die zijn gelieert aan de site die je hebt bezocht.Niet ter bescherming v/d consument dus,maar voor de ondernemer opgezet.Ontzettend storend en iritant,want ik zit niet te wachten op WEER een VOLGENDE 'aanbieding'.

RMT op 6-2, 17:25

Ik word er onderhand spuugzat van. Als je weigert,heb je geen toegang tot de site. Elke keer moet je ze weer accepteren. Belachelijk. Nu weten ze al alles van je, dus ongetwijfeld ook mijn IP-adres. Kunnen ze nou niet dat adres koppelen aan mijn éénmalige acceptatie? Of schaf het helemaal af. Degenen die tegen zijn, zijn zich er niet van bewust dat je al op vele andere manieren gevolgd wordt.

Dzjiepie op 6-2, 17:25

Hoe moeilijk kan het zijn. Laat alle internetsites gewoon stoppen met het plaatsen van cookies om ons surf en klik gedrag te registreren. Dus simpelweg een verbod op het gebruik van cookies. Daar heeft de consument pas echt voordeel van. Ik zit namelijk helemaal niet te wachten op allerlei advertenties in of aan de rand van mijn scherm omdat ik ooit eens ergens naar gekeken heb. Dus ik pleit voor een verbod op cookies.

pieters op 6-2, 17:24

ik vind het vooral a-sociaal van bedrijven en ook de media etc.. dat je alleen op de website mag indien je akkoord gaat met het plaatsen van cookies op je pc. Dat is een soort van chantage. Ik als consument wil geen cookies als ik op websites surf.

Jantje Jan op 6-2, 17:24

PvdA-er MARTIJN van DAM samen met D66 zijn schuldig aan deze populistische en ondoordachte wetgeving. Ze werden vorig jaar als helden vereerd door Geenstijl, Powned, Bits for Freedom. Waar zijn ze nu? Journalisten moeten ze uit hun holen halen en ter verantwoording roepen! .De minister en het CDA waren toen al tegen omdat ze deze ellende toen al zagen. Wanneer wordt privacy paranoia eens terug gebracht to normale proporties?

Falco op 6-2, 17:23

Bij Telegraaf valt mee, je klikt Enter en klaar. Bij de omroepen is ellende, ga je niet accepteren dan wordt je er uit gegooid. Ik heb Mw. Kroes al een mail gestuurd (zouden meer mensen moeten doen) aangezien het niet toelaten tot een pagina klinkt als chantage. Doodziek wordt men van al die E.U. wetgeving, de ene onzin naar de andere.

daar op 6-2, 17:23

en de telegraaf doet daar net zo hard aan mee geen cookies accept is niet op de site komen

kiot op 6-2, 17:23

Die kneuzen in dat Parlement begrijpen niet dat een website nu elke keer vraagt 'cookies toestaan'. Laten die volksverlakkers zaken aanpakken die er echt toe doen.

-oma op 6-2, 17:22

Ik zag links onder op m'n scherm dat mijn computer bezig was iets te doen met google analytics. Op het net gezocht en met een klein programmaatje mijn computer verboden om wat dan ook maar voor informatie naar google analytics te sturen. Hoop dat het werkt.

Robert Barbier op 6-2, 17:22

via fan tv-digitaal kun je via een pop up blokker downloaden , die automatisch cookies toelaat

Jonkman op 6-2, 17:22

Ja, de cookiewet is bedacht door mensen die niks van internet begrijpen. Daarom moeten wij nu allemaal telkens opnieuw dezelfde vraag beantwoorden. Dit was vooraf voor de invoering al bekend en er is voor gewaarschuwd door mensen die wel verstand van zaken hebben.

ZRX Amsterdam op 6-2, 17:21

Behoorlijk irritant, maar zal wel weer een EU regeltje zijn voor onze bestwil.

-Xander op 6-2, 17:21

Kan iemand me noemen welk gebied de overheid wel competent is ?

tata op 6-2, 17:21

Inderdaad een ergernis. Bij nrc kon ik een oud artikel niet krijgen zonder met cookies akkoord te gaan en zo zijn er heel veel. En er zijn ook nogal wat sites die het cookie vraagje te moeilijk vonden en doorgelinkt hebben naar een koekie site die wat overbelast is en dan zit je maar te wachten...... Het koekiemonster steekt de kop op.

gina nazier op 6-2, 17:21

na bezoek alle cookies wissen simpel toch

Jac op 6-2, 17:21

Ergenis ten top en weer een bemoeizucht van bovenaf die weten wat beter voor ons is. Ik kan zelf verantwoordelijkheid nemen en ben die opgelegde bescherming van bovenaf meer dan zat.

rob de boer op 6-2, 17:21

Heb er een naar gevoel over. Het is geen vrij internet meer. Je word verplicht het toe te laten of de toegang word geweigerd . Heb geen veilig gevoel meer op internet. En je word er toch mee gestoord. Inbraak op mijn comp. Moest verboden worden.

dre schuitens op 6-2, 17:20

er is een manier om een cookie te verwijderen en er meteen een vernietigd virus aan vast te maken voor de afzender...je eigen computer zal er niets van merken...maar de afzender wel...die zal vele uren moeten doorbrengen om het virus te verwijderen,en tevens ook kosten...

joh op 6-2, 17:15

Een dramawet! Maar wat gaat hier nog wel goed? Kost weer een paar centen maar dan heb je ok niets.

Ex werkman op 6-2, 17:14

Ik heb meer last nu dan voordat de wet in werking trad. De politiek wordt wederom bedankt voor een onzinnig plan. De helft van de ambtenaren wegsturen en alle onzinnige plannen de vuilnisbak in.

EEJ op 6-2, 17:14

Weg met alle cookies, privacy in nederland is een schijnprivacy. Dadelijk krijgen we ook cookies op briefwisseling of telefoongesprekken. Wordt doodziek van die zooi.

maurice op 6-2, 17:13

Oftewel je wordt gedwongen cookies te accepteren, zoniet kan je je computer net zo goed t raam uitgooien want niks werkt meer... leve de vrijheid De overheid zou moeten afdwingen dat iedereen z'n website gewoon openstelt , ook al wil je geen cookies.

-Paul op 6-2, 17:13

Als je toestemming geeft (en je moet wel) voor het plaatsen van cookies, wordt dat in een cookie vastgelegd. Dus als ik de boel weer eens opschoon (met bijv. Ccleaner), dan is ook dat cookie weg en begint het nutteloze gezeur opnieuw. Ik vraag me af welke minkukel dit bedacht heeft. Ongevraagd wordt ons door Vadertje Staat een schijnveiligheid opgedrongen. Laten ze zich bezighouden met zaken waar ze wel verstand van hebben.

JaccoB op 6-2, 17:11

Voor Chrome is er al een tijdje een CookiesOK extension beschikbaar die automatisch OK selecteert op alle bekende sites.

Robert Barbier op 6-2, 17:11

ook hier is een oplossing voor:via fan.tv-digitaal-weg met gezeur om cookies kun je een pop up blokker downloaden, die de cookies automatisch toelaat voor de meeste websites

pannenkoekenbakker op 6-2, 17:10

Als de buurman naast mij in de trein een krant leest ga ik toch ook niet kijken wat hij allemaal leest, dat heet privacy. Big brother wordt alsmaar bigger en wij worden alsmaar kleiner gehouden.....

Jerrit op 6-2, 17:10

Op de browser accepteren van cookie's uitgeschakeld, krijg je nu elke keer weer het gezeur of je cookie's accepteerd.

Johannes den Doper op 6-2, 17:09

Dat krijg je als nitwits in het parlement, eender welke, zich gaan bemoeien met ict en het internet. We weten allemaal de debacles nog wel te herinneren als een parlement zich hiermee gaat bemoeien.

Joop op 6-2, 17:09

Als digibeten in de tweede kamer iets over automatisering besluiten weet je haast zeker dat er een wangedrocht uit de bus komt. Blijkbaar is het te veel moeite dat zij zich eerst eens goed inwerken wat die materie in houdt. Gefeliciteerd met deze club! Dat gaat net zoals met de kopieerheffing. Een club als Buma/Stemra fluistert wat in en men weet niet precies wat men gaat doen. Maar dat is van ondergeschikt belang.

H.v.M. op 6-2, 17:09

Het is indedaad een erg irritante aangelegenheid met die cookies. Bij elke nieuwe site die bezocht wordt moet weer een goedkeuring gegeven worden. Dat hele cookie-gedoe zou op vrijwillige basis moeten zijn... Maar ja,dan geven héél weinig mensen accoord denk ik.

jd5 op 6-2, 17:08

Als ik cookies uitschakel, kan ik op websites veel minder doen, maar als ik het inschakel kan alles weer, dus de consument wordt niet beschermd maar de bedrijven, wat een idiote regeling en natuurlijk alleen weer in Nederland.

E. Zeiler op 6-2, 17:06

Dit is een stomme wet, hebben politici niets beters te doen. Het is erg vervelend, ik had geen last van cookies.

Zoerei op 6-2, 17:05

Het is nu of je gaat akkoord met de cookies of je wordt van de site gekukeld. En je wordt er mee doodgegooid. Andere sites kun je bijna niet meer in als je geen Facebook hebt of het moet via je mailadres die straks ook weer gelinked moet worden aan je Facebook. Wat als ik die hele onzin niet hoef?

E. (uit Breda) op 6-2, 17:04

Strak staaltje incompetence deze cookiewetgeving en z'n implementering. Vroeger kon je cookies gewoon automatisch weggooien, zodat je meer privacy had. Vandaag de dag als je dat doet wordt je elke keer lastig gevallen.

roald op 6-2, 17:04

Het kan toch zo ingesteld worden dat je niet iedere keer opnieuw hoeft te accepteren? Het is nu zo dat elke keer als je op een pagina komt je de melding krijgt en dat is mega irritant.

Grapula op 6-2, 17:04

Ik word er inderdaad doodziek van. Mijn browser is zo ingesteld dat alle cookies uitgeveegd worden bij afsluiting. Met als gevolg dat ik iedere keer opnieuw geconfronteerd wordt met de stomme accept vraag. Heel vermoeiend. AD en de Telegraaf zijn daar voorbeelden van.

korte frans op 6-2, 17:04

Flauwekul 1 druk op de knop en de consument ergert zich.Geeft aan hoe consument bezig is met zn privacy.Niet dus. Verder is het een wet maar ik zie nog legio websites zonder hoe zit dan .Wie controleert deze papiereninternettijger.Juist niemand