Voorpagina Nieuws Privé Sport DFT Meer…
dinsdag 16 juli 2013, 16:11 — 78 reacties

Jongen kritiek na ongeluk op water

Een 16-jarige jongen uit het Noord-Hollandse Hippolytushoef is dinsdagmiddag in de haven van Den Oever ongeveer een half uur vermist geweest.  Het slachtoffer zat op een opblaasband die door een speedboot werd voortgetrokken.

78 reacties:

nou ja zeg wat een zure berichten allemaal weer. zeker nooit jong geweest en dingen gedaan die achteraf misschien niet zo handig waren? en waarvan je denkt dat is ff goed afgelopen. sterkte voor de ouders en de mede opvarenden van de boot, die waarschijnlijk gewoon van het mooie weer wilden genieten op het water een beetje lol maken en vast niet op zo een drama uit waren!
Chantal op 19-1, 4:14
Volgens mij is de haven in Den Oever daar ook helemaal niet geschikt voor maar om nou te zeggen eigen schuld dikke bult... het zal je kind naar wezen!
Renata Punt op 19-1, 4:14
nou stelletje negatievelingen.... had het zelfde gedaan! en kinderen doen nou eenmaal dingen waar ze niet over na denken... maar volgende keer zal die wel beter na denken...
nik op 19-1, 4:14
Ouders zouden eens meer aandacht aan hun kinderen moeten geven, daar schort een hele boel aan in bepaalde kringen. VDM 22.56 moet haast van linkse signature wezen. Realiteit kan soms hart wezen. Roekeloosheid kan ik niet waarderen!!
C.Maertzdorf op 19-7, 18:17
@ C.Maertzdorf: gelukkig voor jou is de jongen afgelopen nacht overleden, heeft het iig zou weinig mogelijk gekost hé!! Wat een walgelijke opmerking man...
VDM op 17-7, 22:56
Alles moet immers kunnen in Nederland kunnen, toch?? Kinderen moeten eens LEREN TE LUISTEREN. Zie nu de gevolgen, en wat gaat dit WEER allemaal kosten? Ook jeugd moet zijn/haar grenzen weten!!!
C.Maertzdorf op 17-7, 17:33
Koen, ik ken je niet persoonijk we zaten wel bij elkaar op school ik heb nog nooit ietsnegatiefs ovet je gehoord, ik hoorde gister het vreselijke nieuwes en net las ik het nog ergere nieuws op twitter.. ongelovelijk! Mijn kaarsje brande gister voor je. Sorry heb er geen woorden meer voor. Noah en familie sterkte! R.I.P. :'(
geen woorden voor op 17-7, 15:24
Mensen, alsjeblieft zeg!! We hebben allemaal wel eens wat ondoordachts gedaan! De bootbestuurder was zelf ook amper 16. Ja stom, maar is dit nu echt aan de orde?! Er heeft een jongen van 16 het leven gelaten, ouders zijn hun kind kwijt, broertje en zusjes zijn hun grote broer kwijt, over de rest vd fam en vrienden nog maar niet te spreken. Dus hou alsjeblieft op met jullie zogenaamde wijze woorden en schijnheiligheid, alsof je nooit wat hebt gedaan. Wees de familie en vrienden tot steun ipv zo nodig zelf je zegje te willen doen. R.i.p Koen
Triest op 17-7, 14:11
We hoopten op een wonder, maar het is je niet gegund! Rest in peace!♥
Nataz op 17-7, 13:12
Wat wonen we toch in een zeik land! Dit is gewoon een tragisch ongeval waar niemand iets met opzet heeft gedaan! Heel veel strekte voor de familie en vrienden en vooral ook voor de bestuurder, die is al genoeg gestraft lijkt mij!
Kaas op 17-7, 13:02
veel sterkte voor alle familie en vrienden vind het supper erg
annemarie 1998 op 17-7, 12:43
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen. Dit is zo'n situatie waar het woord 'ongeluk' voor bedoeld is. Niemands schuld, ieders verantwoordelijkheid.
Phoenix op 17-7, 12:43
R.I.P. Koen.. Veel sterkte voor de nabestaande en voor de mensen met die rare berichten.. hou op.. Is al erg genoeg
marijke jacobs op 17-7, 12:19
Vreselijk waterongeval,het zal je kind maar zijn in de bloei van zijn leven. het klik meschien hard,maar denk als hij nog had geleefd een kast plantje was geworden. er is al wel eerder een soort gelijk ongeval geweest die jongen was bewustloos geweest.
sanne33 op 17-7, 11:36
Ach,toen ik jong(er)was deed ik ook wel eens van dit soort dingen,zoals van hoge rotsen duiken om op een diep genoeg plekje terecht te komen(veel later de plek nog eens opgezocht en dacht er toch ff iets anders over).Deze 16 jarige valt(nu dus viel)niets te verwijten.Vind ik.Ook al blijkt achteraf dat de speedbootbestuurder volwassen was(gelul over vaarbewijzen etc.vind ik in dit geval ongepast),dan moet hij/zij er ook de rest van zijn/haar leven mee leven!Dat lijkt mij ook vreselijk.
larrylaren op 17-7, 11:18
Hij is overleden....
Petra op 17-7, 10:49
Ik wil de fam Condeleren en heel veel sterkte wensen wat een vrezelijk ongeluk .ook de jongens die er bij waren wil ik sterkte wensen
Martha de Wit Kresmer op 17-7, 10:24
Ten eerste wil ik ik de familie sterkte wensen, maar dit is gewoon een tragisch ongeluk, overal kan het je gebeuren op het water of in het verkeer. En als je jong bent voel men zich onsterfelijk en doe je dingen ......... tja daarom ben je jong.
jetpilot op 17-7, 9:49
en dit is dan een schipper met een vaarbewijs waar eerder over geschreven werd ten eerste dit is een overtreding want je mag geen band slepen het is een onbestuurbaar vaartuig en kan niet op eigen kracht varen ik hoop voor de jongen dat hij er weer boven op komt want dit gun je niemand
w van steenbergen op 17-7, 9:35
Helemaal mee eens Reinier, dit is een domme fout van de schipper en niet van die jongen. In een haven geld een max snelheid er is dus ook overlast geweest voor aangemeerde boten door de nhekgolf.
HPO op 17-7, 9:25
Als je zo jong bent doe je nou eenkeer dingen die spannend zijn en waarvan je een kik krijgt. Dan denk je niet na over sommige gevaren die er uit kunnen vloeien en dat is op zo,n jonge leeftijd logisch. Lekker onbezonnen heet dat. Helaas voor deze jongen is het zo gelopen en natuurlijk wilde hij dat niet en ook de bootman wilde dit niet! Dus, ik wens iedereen heel erg veel sterkte en een goede afloop.
Allard Alert. op 17-7, 9:16
Je bent ook wel heel stom om ergens te gaan varen waar het niet geschikt is voor dit soort praktijken. Vooral in bochten moet je oppassen met de centrifugale krachten die je met een hoge snelheid wegslingert. Volgens mij staat er ook op die banden/tubes dat je niet sneller dan 30 km/u mag vanwege het gevaar voor letsel bij hogere snelheden. Als je soms ziet hoe mensen tekeer gaan met dit soort watersporten, dan is het een wonder dat je dit soort ongelukken niet vaker leest in de krant.
Daviddd op 17-7, 9:16
Wat een rare reactie van Punt, het is te hopen dat ze zelf geen kinderen heeft met zo'n gedachtengoed
Gerhard op 17-7, 6:40
@sjaak , geheel met je eens.
cor op 17-7, 1:19
doe niet zo vermoeiend hufters.. het is vreselijk dit voor zn familie. zeik dus niet over eigen schuld. ik ga voor hem bidden
wouter op 17-7, 0:07
Ik ken die jongen toevallig ook. Hij is altijd spontaan en doet niemand kwaad. Maar hij doet het ook echt niet om stoer te zijn! Mensen die zeggen dat het zijn eigen schuld is, het is de schuld van de bestuurder. Jongen veel sterkte! En familie en kennissen dus ook!
Joel op 16-7, 23:40
Wat een reacties je mag het stom vinden geen zwemvest of stoer gedrag dat mag ieder zelf bepalen maar toon dan teminste een klein beetje respect die jongen legt nu te vechten voor zijn leven en durven jullie het ook nog eigenschuld te noemen toon respect en hoop dat die jongen het haalt
sjaak op 16-7, 22:23
Dit soort spelletjes neemt risico's met zich mee. En ongelukken kunnen overal gebeuren. Gewoon een dom ongeluk in het spel. Triest, maar van opzet is geen sprake. Hoop dat de jongen er geen nare gevolgen aan overhoudt.
Roy1 op 16-7, 21:26
ik hoop dat deze jongen er bovenop komt. even een weetje voor alle mensen die zelf altijd keurig en braaf zijn geweest en nooit dingen gedaan hebben waar ze spijt van hebben. het gedeelte van de hersenen die het inzicht in gevaar regelen zijn nog niet optimaal ontwikkeld....
justD op 16-7, 20:48
Sommige mensen hier, met hun reacties zouden zig moeten schamen! Zijn jullie nooit jong geweest, hebben jullie nooit willen genieten? Deze jongen wel, en het is niemands bedoeling geweest, dat het zou zou aflopen! Die jonges genoten gewoon, van de eindelijke zomer! Ga niet respectloos reageren, zet er dan niks bij! Famielie, vrienden en kennissen, en hij zelf naatuurlijk, veel sterkte!!
Stefan van dam op 16-7, 20:34
Het is niet de verantwoordelijkheid van die jongen, maar van de schipper. En die is volwassen want een vaarbewijs kan je pas met 18 jaar halen. En voor een snelle boot moet je een vaarbewijs hebben. Er zijn maar weinig plekken waar je dit mag doen en een haven is er niet een van. Ik doe dit ook met de kinderen en 40km/h. Daar waar het mag en zeer goed opletten en het vaartuig kennen. En heel belangrijk, rustig door de bocht want die dingen zwaaien uit en de persoon op de band kan NIETS doen. Ik hoop dat hij er goed af komt.
ReinierG op 16-7, 20:28
Het water is prima geschikt als pretpark. Je moet alleen de verschillende watersporters een eigen gebied geven en scheiden. De juiste ruimte kiezen en goed uitkijken. Zal een lekker saaie bedoening worden als je alleen nog langzaam over het water mag verplaatsen. Deze jongen had gewoon een stom ongeluk. Op een verkeerde plaats deze "sport" uitgeoefend.
Johan A. op 16-7, 20:25
Heel veel sterkte voor de jongen en zijn familie! En schei uit met het vingertje te wijzen! Wij zijn ook allemaal jong geweest! En de beste stuurlui staan toch aan wal!! ppffffff
Anna op 16-7, 20:16
Wat 'n drama. Voor al die reageerders die het allemaal goed weten, deze jongeman is 16 jaar en inbloei van zijn leven en doet gekke dingen die spannend zijn . Hebben wij ook gedaan.. Sterkte voor de familie en hopen dat deze knul er bovenop gaat komen..
Hendrik uit Rijswijk op 16-7, 20:05
Mensen waar gaat dit heen? Hij wou gewoon lol hebben netzoals u vroeger wou. Het is anders uotgepakt als gehoopt en dan ga je zo reageren? Laten we alsjeblieft allemaal hopen dat het goed komt! En dat het de schuld van de bestuurder is weten we niet want het onderzoek loopt nog. Iedereen van de omgeving leeft iniedergeval mee op twitter. Sterkte en natuurlijk ook voor de familie..
gast met medelijden op 16-7, 20:01
Als hij maar 10km per uur gaat en tegen een mijlpaal aanbots kan je nog steeds bewusteloos raken dus al die mensen met die stomme reacties kunnen wel even gaan nadenken
gast18463935 op 16-7, 20:00
verantwoording van de jongen zelf?? die jongen kan niks anders doen dan zich vast houden.. ik heb lang genoeg ritjes met verschillende inflatebles verkocht . het is de complete verantwoordelijkhijd van de bestuurder van de boot. die er trouwens een spotter bij hoort te hebben... de bestuurder bepaalt top op zekere hoogte waar de inflatable heen gaat.dat de berijder van de inflateble gedeeltelijk verantwoordelijk word gehouden is belachelijk.. ben je als bijrijder in een auto ook verantwoordelijk als de bestuurder een andere auto raakt dan??
Daniel v op 16-7, 19:47
Wat een afschuwelijk drama,maar als je ook ziet,hoe die jonge jongens kei en keihard over het water scheuren het is onverantwoord.Dan niet nadenken hoe gevaarlijk het is achter een speedboot te hangen in een opblaasband.Hoe oud was die bestuurder van die speedboot,eigenlijk kan je toch weten,dat als je keihard vaart,dat die band dan uit de bocht vliegt. Ik heb enorm te doen met de ouders en de jongen die nu vecht voor zijn leven.Wat zo leuk leek te zijn,eindigt in een drama.Ze varen allemaal als gekken veel te hard,biertje erbij,ongelooflijk.
EllenLaterveer op 16-7, 19:36
Zo fijn dat het merendeel nog precies weet hoe het is om jong te zijn. Waren jullie allemaal zo verstandig dan???? Denk verdikke verder dan het bericht en probeer eens na te gaan wat de ouders van die jongen nu nu door moeten maken??? Durf te voelen ipv te denken. Of is dat niet hard en stoet genoeg. Sterkte voor de jongen en allen die dicht bij hem staan
Viooltje op 16-7, 19:34
Wat een vreselijke reacties op zo een ernstig bericht! Mensen wie is er hier nu volwassen?Ik wens de jongen en familie heel veel sterkte toe! Laten we hopen dat ie erboven op komt!!
Rita45 op 16-7, 19:25
De inflatables zijn gewoon gevaarlijk. Voor je het weet gaat het te hard en gebeuren er ongelukken. Ik ken zoveel mensen die na het spelen met zo'n band achter de boot naar de eerste hulp moesten, wat mij betreft mogen ze verboden worden achter een SNEL varende boot. Jongelui zijn snel overmoedig en dan gaat het mis. Die dingen gaan snel, zo hard over het water dat het water dan ook kei hard wordt om op neer te komen. Ik snap dat ze tof lijken maar uit ervaring zeg ik weg ermee!
Astrid op 16-7, 19:23
Tja, domme pech. Wie heeft er niet eens wilde gevaarlijke dingen gedaan die meestal dan wel goed zijn aflopen. Veel sterkte jongeman!!!!!
peinke op 16-7, 19:18
Laat hopen dat hij weer bovenop komt. Ze willen graag stoer doen, maar ze hebben geen inzien dat de gevolgen enorm kunnen zijn.
Lilo Dee op 16-7, 19:03
Ook ik heb afgelopen zondag gevaren met twee meisjes van 11 jaar met een band achter de boot, geen stoer doenerij, niet harder dan 6 km per uur.nde kinderen zelfs uitgelegd wat de regels aan boord zijn. Inderdaad de bestuurder van de boot is ten alle tijden verantwoordelijk. Sneu voor de jongen en zijn ouders.
Bianca boom op 16-7, 19:00
toevallig ken ik die jonge, hij komt bij mij uit het dorp. hij heeft nog nooit iemand kwaad gedaan en doet ook niet stoer. iedereen in ons dorp kent hem als die vrolijke aardige jongen. dus stop AUB met die negatieve dingen want ik merk wel dat er weinig respect is op deze wereld!
BMTH op 16-7, 18:58
Ik hoop dat deze jongen het redt. Hij is nog zo jong...
Renske op 16-7, 18:50
Het gaat hier niet om de vissershaven van Den Oever maar de Zuider (Hofmans)haven. Deze is hier uitermate geschikt voor. Jammer dat sommige pleziervaartschippers weer zo snel hun (bevooroordeelde) mening hebben klaarstaan...
edson op 16-7, 18:46
Wtf doen jullie zielig! Zo jongen geniet van ze leven en doet alles wat ie wilt en kan doen . op je 16e denk je niet na over veieligheid en dat gedoe . Als je het zelf zou zijn zou jebhet veschrelijk vinden van die kritiek die jullie geven!
zegikniet op 16-7, 18:46
Wie is hier nu de onnozelaar? Man man man, jij hebt vast niet vooraan gestaan toen ze het verstand aan het uitdelen waren!
Jojanne op 16-7, 18:40
Ja als ouders bniet opvoeden dan krijg je dit. Overheid laat ons allemaal maar in de stront zitten. Daar hoef je niet op te rekenen. Ik zie zelden politie dioe die gevaarlijke jochies uit die boten sleept. Ik wil het zelf graag doen, maar dan krijg ik een strafblad. Leg het maar uit aan je eigen kinderen die je wel probeert goed op te voeden hoe scheef het in dit land is.
piotr op 16-7, 18:39
Degene die de boot bestuurt is volgens de wet verantwoordelijk voor degene op een inflatable omdat deze dingen niet stuurbaar zijn. Regel nr.1 is dat je minimaal 1,5 tot 2x de touwlengte afstand tot obstakels moet bewaren.
Hagar44 op 16-7, 18:31
Niets aan de hand, gewoon weer een spelletje waar je ruig en cool moet overkomen. De gevolgen moet je dan ook maar zelf dragen.
-pipo- op 16-7, 18:29
Shit happens. Gewoon domme pech.
Ben Jol Uzi op 16-7, 18:21
maar wat is erger bv laat ze maar lachen hans kraai zie je kinderen zelf baby;s van tafel vallen van een stoel van een fiets en de ouders staan te filmen waar is nu de overheid want door vraagd van de tv zenders blijft dit doorgaan dus verbieden en strafbaar maken ,
michel1 op 16-7, 18:01
Dan nog vind ik ook de verantwoordelijken van het boot,en ook van de jongen zelf absoluut,je kan lol maken en hebben wat en ten koste kan gaan van wat,hoever kan je gaan ,zonder nadenken risico,s nemen met snelheid is vragen om moeilijkheden,want met die snelheid knalt de andere persoon wel met volle gewicht tegen iets aan als er iets gebeurd,dit kan ook een andere boot zijn geweest,de gevolgen daar denkt men niet aan, lang leve de lol,onbegrijpelijk hoeveel leed men kan aanrichten ook stom van die jongen zelf absoluut ,maar denk na is nr.1.
aida op 16-7, 18:00
Ik denk dat een groot deel van de bevolking wel eens wat onbezonnen gedaa heeft in zijn jeugd / leven. Vaak loopt dat goed af. In dit geval is het verkeerd gegaan. Om daar nu zulke reacties van eigen schuld e.d. op te geven vind ik erg ver gaan. Ik ben er mee eens dat er gehandhaafd moet worden op de snelheid en veiligheid op het water als op de weg. Dit doet niets af aan de ernst van dit ongeluk. Ik wens de familie en de betrokkenen veel sterkte toe.
Arjan op 16-7, 17:55
Je kunt wel zeggen eigen schuld dikke bult, maar het triest voor die jongen en zijn familie. Jongens zien, op die leeftijd, geen gevaar en doen letterlijk stomme dingen zoals hier beschreven. Ik heb mij altijd zorgen gemaakt als mijn jongens met hun vrienden op stap waren, je wist nooit wat zij gingen uitspoken. Ze waren (zijn)zeer avontuurlijk van geest. Als het zo gigantisch uit de hand loopt is het bitter. Ik hoop dat hij het gevecht wint. Sterkte familie.
Von op 16-7, 17:48
En weer een veroordelende toon van jongens die zich gedragen zoals jongens. Adrenaline hebben mannen nodig en zonder af te doen dat het een verschrikkelijk ongeval is en ik alle betrokkene sterkte wens, vind ik wel dat het eens afgelopen moet zijn met het vertrutten met dit soort krantenkoppen en onderstaande reacties. Gevaarlijke dingen doen zit in de aard van de man. Wie zelf een echte man is geweest kan zich best nog wel de avonturen van zichzelf herinneren.
ronie op 16-7, 17:48
de pleziervaartschippers die op dit bericht negatief hebben gereageerd zijn net omgekeerde wielrenners. Het vaarwater is niet alleen van jullie, er gelden overal snelheidslimieten dus waar je hard mag varen mag het, klaar. Waterpolitie treed overal hard op, ik heb mensen hun boot zien verliezen omdat ze te hard gingen. Prima als je een stalen schuit wilt varen zonder vaarbewijs en niet harder dan 5 wilt maar er zijn meer mensen op de wereld die van het vaarwater gebruik willen maken. En dan vooral op de watersport plassen waar die langzame schuiten juist de commotie veroorzaken.
michel op 16-7, 17:45
Er zijn ook op het water wettelijk vastgelegde verkeersregels (zoals het Binnenvaart Politie Reglement) en diverse ongeschreven gedragsregels. Zo is wettelijk vastgelegd, dat jongeren onder de 18 jaar geen speedboot mogen besturen. En voor speedboten moet je een Klein Vaarbewijs hebben. En in havens mag je niet hard varen vanwege de andere schepen, die daar liggen of varen, de onoverzichtelijkheid en obstakels zoals meerpalen. Het wordt steeds voller en drukker op het water en niet iedereen kent de regels en dat kost soms levens. Heel triest.
Tom1957 op 16-7, 17:45
had bestuurder wel vaarbewijs??? waarom had jochie geen zwemvest aan??? zeker omdat dat niet stoer staat een vest net als geen helm op scootertjes en dan klagen als ze vallen en letsel hebben maar wel altijd petje op wat stoer moet staan alsof dat een klap opvangt
markioo op 16-7, 17:45
Omdat die blije sukkel geen reddingsvest aan had. Eigen schuld dus! En tegenwoordig moet alles maar kunnen. Kan mij niet boeien!
Erik debooze op 16-7, 17:38
Op het water hoeft het niet een veredelde bejaardensoos te zijn. Varen met een speedboot hoort ook bij watersport. Maar dan wel op plaatsen waar meer ruimte is dan een smal kanaal of zo. En eisen aan de bestuurder. Maar die zijn er dacht ik al? Ik heb geen boot, nog nooit met een speedboot gevaren maar lijkt me als snelheidsfreak echt leuk om te doen. Maar niet om spelletjes mee te spelen. En ik ben echt geen tiener (helaas) maar 57.
Albert4 op 16-7, 17:37
heel erg voor deze jongen , maar ongelukken op het land komen vaker voor dan op het water met een speedboot. wanneer er een zeilongeluk plaatsvindt word het niet aan het zeilen toegeschreven, maar wanneer het met een speedboot gebeurt is men er als de kippen bij om snel varen in diskrediet te brengen. ik heb altijd een speedboot gehad, nooit problemen gehad of veroorzaakt. overigens wel altijd , zonder aanleiding boze blikken van zeilers
ruud rijkes op 16-7, 17:35
Incalculeren en gewoon doorgaan.Idem dito met zwarte pistes in skigebeied,vakantie in ontvoerings gevoelige landen,bergbeklimmen en andere risicovolle ondernemingen.Ik neem het voor kennis aan en that's it
Dinni op 16-7, 17:31
ach, hier racen jongetjes van 10-12 jaar met bootjes enorm hard (30 km/u) door een sloot, direct door een woonwijk, maar denk maar niet dat politie of stadswacht ook maar enige interesse hebben
honza op 16-7, 17:10
Varen is langzaam pruttelen of je door de wind te laten voortbewegen, daarbij genietend van de omgeving, de geuren, de vergezichten. Het water is totaal ongeschikt als pretpark. De regering faalt al om het pretpark 'de openbare weg' onder controle te houden, dus ik zeg: speedboten naar het geschiedenisboekje verhuizen. En snel.
Boer Orgel op 16-7, 16:52
Eigen schuld dikke bult. (letterlijk) Als je zoiets als dit gaat doen, denk dan eerst na aan wat voor obstakels je kan tegen komen in het water.
Wind op 16-7, 16:52
Vreselijk dit gebeuren, ik wens alle sterkte toe.
sammy op 16-7, 16:44
Cker geen vest aan.... Nalatigheid van de boot bestuurder.... Hele flinke douw... Lekker stoer doen en je ziet wat er van komt.....
Bobby op 16-7, 16:43
Ik zie de koppen alweer verschijnen. Scheepvaart gevaarlijk dus strengere regels en al dat soort politieke ongein. Dit heeft niets te maken met onveilige scheepvaart maar met domme mensen die toevallig op een boot zitten. Had ook met een auto met slee in de sneeuw kunnen gebeuren of met een fiets en een aanhangwagentje.
Pe2aab op 16-7, 16:39
Als hij een half uur onder water is geweest heeft reanimatie weinig zin sterkte voor de familie en bestuurder van de boot
Icandy op 16-7, 16:39
Jong en onbezonnen ,dolle pret maar verder niet kijken naar wat de gevolgen kunnen zijn...hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop en blijft dit bij een harde levensles.Sterkte !!!
Dennisdv op 16-7, 16:39
Ja, wat moet/kan je in zo vroeg stadia zeggen? Sterkte voor familie en vrienden!!
Horsemen op 16-7, 16:38
Aangezien ik dit zelf heb meegemaakt in Griekenland kan ik uit ervaring zeggen dat zowel in de boot als in de band er geen controle is waar je in de band terecht komt, dus levensgevaarlijk.
Ceesp op 16-7, 16:34
Pure watersport terreur met die speedboten. Als plezierboot liefhebber erger je je steeds meer aan het onaangepaste gedrag van de meeste speedboten. Vaak jongeren die pappie's boot mogen gebruiken. De waterpolitie zou veel harder moeten optreden. Voorkomt ook dit soort ongelukken.
Speed achter het stuur op 16-7, 16:31
waarom moeten we hierop reageren? Ik wens de jongen en zijn naasten veel sterkte.
rlnijkerk op 16-7, 16:25
Een speedboot is geen speelgoed. Wens de jongen veel beterschap.
Kanty op 16-7, 16:19