Voorpagina Nieuws Privé Sport DFT Meer…
zaterdag 20 juli 2013, 15:35 — 245 reacties

Rijkman Groenink: 'Ik ben geen graaier!'

De veel bekritiseerde ABN-topman is tijdens tv-opnames uit zijn slof geschoten.

245 reacties:

Voor deze man 99,95% belasting INHOUDEN!!!
mark op 19-1, 4:14
deze man heeft tot het laatste moment gestreden tegen een overname van de abn amro maar moest het doen van de aandeelhouders. .en toen dat rond was kreeg hij ook geld voor zijn pakket aandelen net zoals alle andere aandeelhouders zoals ik.. maar in Nederland is de maatschappij al zo diep gezonken dat ze het ene na de andere graaileugen op voorhand geloven...
henk op 19-1, 4:14
als ik voor het zeggen had dan had ik hele TOP en alle managers vervolgt wegens verduisteren van miljarden euro's en niet zo als nu parlementeren enquête waar ze vragen en antwoorden zenden naar vallende TOP besturdes met als antwoord wij gaan iets leren ach man ze leren nooit iets sluit ze maar voor min.1000 jaar + boete van 100 miljard dan leren ze wat het zijn gewoon criminelen met VVD connecties
jaren30 op 26-7, 18:56
25 miljoen opstrijken voor preuts werk tja dat wil iedereen maar dan moet je wel vriendjes hebben bij VVD
jaren30 op 26-7, 17:07
Belachelijk,.....25 miljoen opstrijken is geen graaien, dat is gewoon een salaris? Ik vind zulke inkomens schandelijk, buitensporig en misdadig! Bovendien door het gegraai en mismanagement van bank directeuren en -managers zitten wij nu allemaal met de gebakken peren!
Pieter van H op 26-7, 16:25
het moet zijn ,ik was een graaier
toon.gijzen op 26-7, 16:00
2000 euro dat is nog teveel bijstandnorm 700 euro dan piept ie wel anders
nieuwjager op 23-7, 17:16
Deze mensen interesseren het helemaal niets wat anderen van hun denken, rijkdom maakt blind en egocentrisch. Maar wat een bedragen, dat krijgen ze nooit op. Maar wat betreft je geen graaier bent, wat ben je dan ? Schenk het aan een goed doel ! Eerst wanbeleid en dan een beloning ? Van staatsgeld !? Geef hem 2000 euro in de maand, kijken hoe die dan reageert...
Kritische noot op 22-7, 12:04
Dent lezend Nederland nu echt dat deze commentaren door graaiend Nederland gelezen worden? Dacht het niet en.... als dit wel gebeurt, dan schateren ze het uit. "We hebben ze bij de nootjes"! Oh... vlak de raad van commissarissen ook niet uit! Schatrijk!!!
Boezeroen op 22-7, 11:35
Wat is hij dan wel? 25 miljoen opstrijken nadat hij de AbnAmrobank had verkwanseld aan een paar buitenlandse banken, terwijl hij wist dat de bank er slecht voorstond! Je moet je daarvoor rot schamen! De belastingbetaler is er voor opgedraaid!
Kritische Nederlander op 22-7, 9:47
Jammer dat deze "mensen" niet willen weten/inzien wat het woord "graaien" betekend bij de gewone man/vrouw. Hij zou eens een jaartje moeten rondkomen van een minimum loon!! Het zijn en blijven witte boorden criminelen. Hij zou een goed voorbeeld kunnen geven door de voedselbanken eens te gaan sponseren!! Maar nee, ikke ikke ikke. Dit is legale diefstal, met dank aan onze overheid. En wat doet onze overheid hier tegen??
C.Maertzdorf op 21-7, 15:00
De rijken willen steeds meer en nog eens meer.Deze mensen kijken alleen maar hoe kan ik in een zeer korte tijd zoveel mogelijk bij mekaar schrapen ten koste van alles. GRAAIEN MAAR
AOW'er op 21-7, 14:53
deze elite figuren zijn de voorbeeld figuren van onze ministers en worden geen stro breed in de weg gelegd. Nieuwe politieke volkspartijen met een nieuwe politiek die de oude politiek links laten liggen zouden zich nu moeten vormen .De democratie word momenteel de nek omgedraaid.
Frank Frankes op 21-7, 14:32
Deze man wordt hoe langer hoe zieliger, blijft maar volhouden dat hij geen graaier is. Nee natuurlijk niet, heel Nederland ziet dat verkeerd, hij is de enige die het goed ziet, heeft hij alleen maar gelijk is als hij alles teruggeeft. En dan mag hij nog een keer zeggen dat hij geen graaier is.
Anjo Zilstra-Harbers op 21-7, 14:31
Zulke figuren vinden dit soort inkomens gewoon normaal. En dat is nu ook één van de problemen, ze beseffen het gewoon niet meer,..Ze zijn gewoon ziek door de Euro!!
Louka op 21-7, 14:25
Sommige bankiers zijn in mijn ogen graaikapitalisten van het zuiverste ras ! Ze proberen altijd recht te praten wat helemaal krom is. Proberen klanten geheide soms ondoorzichtige constructies onder te schuiven zoals zo vaak in het verleden is gebleken. Hebben voor hun gevoel altijd gelijk. Tegenspraak of kritiek wordt amper geduld. Dus dan kun je het gaan schudden. Nee, geld regeert de wereld en geld is macht. Kortom, de geheide bankier met twee gezichten. Die aan de andere kant meedogenloos mensen voor eens en altijd in de vernieling drijft.
Madelleine op 21-7, 14:25
Hij had ambiteuze doelstellingen voor de ABN-AMRO bank, echter toen die niet haalbaar bleken - en hij zijn bonus dreigde mis te lopen - zijn die doelstellingen bijgesteld. Dat was nog ver voordat hij 'zijn' bank verkocht.
ernst. op 21-7, 13:49
Nee een ordinaire zakkenvuller en ???? vul zelf maar in.Ook voor dit soort mensen is er een straf wacht maar af.
ger12 op 21-7, 13:46
Graaien liegen en bedrog is bij deze soort mensen de gewoonste zaak van de wereld, gewoon die 25 miljoen euro's terug vorderen en aan de voedselbanken doneren en dat is dan eerlijk.
Willo op 21-7, 13:19
Rijk geworden door een systeem wat wij jaren lang hebben gedoogd. Don't hate the player, hate the game.
Stef op 21-7, 13:13
Deze boef is geen graaier, jat alleen zijn zakken vol.
B. Cortie op 21-7, 12:53
Nee, natuurlijk voelt hij zichzelf geen graaier! Ben je nou helemaal gek om dat te denken! Jaja.
Allard Alert. op 21-7, 12:12
Ja natuurlijk Hij is van de generatie Als die van Spijker joep van Nieuwenhuis Dat straks failliet gaat Hun mening telt alleen ja hun recht word door rechten gemaakt En zo doen ze zaken Voorbeeld Offshore trust Met de wet beschermd Wat ze fout doen zien ze niet of is een heel volk of regering tegen Ze snappen het niet Ze zijn ziek Ze kennen geen sociaal psyché economie Daarom gaat deze economie failliet markwerking liberalisering Net als het socialisme Heeft hij met zijn aandelen die werklozen daaruit betaalt wel de lusten maar de lasten dan
Rende Brouwer op 21-7, 12:02
Een dief zegt ook nooit van zichzelf dat ie een dief is.
W. de Schweiger. op 21-7, 11:53
De hele banksector heeft ons land kapot gemaakt en wordt daar rijkelijk voor beloond. In het gevang met deze figuren die de geschiedenis in zullen gaan als de graaiers van Nederland. Zal maar familie van je zijn. Overal wordt er schande over je gepraat en ze hebben het ook nog niet door, zo slim zijn ze.Bahhh
feitelijk uit Drenthe op 21-7, 11:37
In de wereld waar Rijkman Groenink leeft is hij geen graaier, voor de gewoon hard werkende mens is hij een a-sociaal mens dat alle mogelijkheden pakt om veel geld te krijgen, hoe meer hoe meer macht en aanzien in zijn wereld, in de gewone wereld is hij een ordinaire a-sociale graaier die absoluut geen aandacht meer verdient, gewoon negeren is de enige goede oplossing laat hem gelukkig zijn in zijn wereld maar val de echte wereld niet lastig met dergelijke a-sociale randfiguren. Met de vriendelijke groeten.
Henk Caune Minervois op 21-7, 11:33
Hij ziet het zelf niet!!! Gewoon een geestelijk foutje bij dit soort heren, en dan kunnen ze nog ontoerekening's vatbaarheid claimen. Dezelfde figuren als hem hebben deze bonus beschikbaar gesteld......... Wat een wereld, en de brutale hebben hem in handen.
Salomon op 21-7, 11:31
SPAARVARKEN..i.p.v. Graaier dan.
L.Aquarosa op 21-7, 11:31
Inderdaad geen graaier maar een zakkenvuller!
Pipo de Clown op 21-7, 11:28
Rijkman Groenink is geen graaier maar door de Raad van Comissarissen toebedeeld salaris en opties/aandelen over meerdere jaren. Deze zonnekoning is lauter een berekenend zakenman waarbij de menselijke maat ontbreekt. Het ontbreekt hem aan basale fatsoensnormen en heeft geen zelfbeeld. En te ijdel voor psychologische hulp. Een einzelganger.
EAVD op 21-7, 11:24
En wat zijn we dan wel???? In ieder geval niet sociaal, dat is zeker...
flwdmac op 21-7, 11:20
Oh nee.... hoe noem je dan iemand die 25 miljoen Euro extra in z`n zak steek....Witte boorden crimineel?????, u moet je diep schamen tegen al die stumpers die zich tot 67 de ... moeten werken voor een hongerloon.
Aad Zoetermeer op 21-7, 11:11
als ik dit geld afzet tegenover mijn aow plus een klein pensioen dan zou ik 1388 jaar vooruit kunnen dus dat doen wij dan maar
ronboskoop op 21-7, 11:06
Goh, nou dit geeft dus precies aan hoe arrogant die top is. hij heet ook niet voor niks RIJK-man ik denk dat zo beetje 97% van de mensen hem wel een graaier vinden samen met "Jan Bennink / Erik Staal/ Joep v/d Nieuwehuizen / Sjoerd van Keulen" de lijst is te lang om op te noemen.
Mark033 op 21-7, 11:03
Groenink werd door graaien een Rijkman.
graaier pur sang op 21-7, 10:59
Goh meneer Rijkman Groenink, hoe moeten wij u dan noemen nu u zelf aangeeft geen graaier te zijn? Iemand die graag van geld en de allerlei luxe goederen houdt?? Volgens mij gelooft u nog in Sinterklaas en Zwarte Piet en allerlei andere onnozele Sprookjes!
L. van Nieuwenhuijzen op 21-7, 10:29
ook u weet niet waar het hier om gaat bent u zo naief of doet u maar zo of heeft u ook zo`n graaiers funtie, nogmaals deze heer Groenink had totaal geen bonus mogen ontvangen deze bank is overeind gehouden met onze belastingcenten,BURGERSLAAF,deze man besteeld ons en zeker omdat hij gewacht heeft met zijn aandelen doordat deze zijn gestegen omdat de heer die er nu zit de bank wat heeft opgewaardeerd ,dus is hij een nog grotere graaier,begrijpt u dat.
de Profeet op 21-7, 10:16
Ik moet wel een beetje lachen om de mensen die hem hier komen verdedigen, en "uitleggen" hoe dat zit met bonussen en aandelenpakketten. Die mensen hebben allemaal geen zicht meer op de realiteit. Het is namelijk gewoon niet normaal dat wie dan ook, voor welke "prestatie" dan ook, zo belachelijk veel geld ontvangt. Nooit. En als dat door deze mensen verdedigd wordt, hebben zij niet door hoe door en door geschift de bankenwereld is geworden.
Venema op 21-7, 10:16
Rutte en Wilders twee uiterst rechts zijn niet voor de arbeider maar goed voor de rijken!!! Wilders liet bij Rutte een al zijn verkiezingsbelofte vallen Zelfs de AOW moest er aan geloven en ging van 65 naar 67 jaar!!!Net als Groenink zijn zij niet vies van het grote geld!!!!
Adriano op 21-7, 10:13
Willem Nijmegen, u weet hoogstwaarschijnlijk niet waar het hier omgaat,u praat net zo als de regering, zo als u het omschrijft is het een nog grotere graaier, hij heeft de looto niet gewonnen Willem Nijmegen.
de Profeet op 21-7, 10:08
Beste meneer Rijkman Groenink. Geef al het bonusgeld terug en wij vinden u ook geen graaier meer.
piotr op 21-7, 10:05
Als graaierij binnen dat wereldje algemeen goed is geworden, dan ben je dat niet nee.... verkoop dat maar aan de vele ex ABN-AMRO medewerkers die nu thuis zonder baan zitten.
Illing op 21-7, 10:05
Eerst de bank naar de afgrond brengen dan 25.000.000 incasseren en zichzelf geen graaier noemen. Toont maar weer aan dat dit soort types volkomen de weg kwijt zijn. Helaas ze zullen wel niet uit te roeien zijn en we zullen dit dus nog vaak, te vaak te horen krijgen.
-Erikw op 21-7, 10:05
Dat hij anders over denkt getuigt van totaal geen respect voor de medemens die het met veel minder moet doen.
jan uit breda op 21-7, 9:54
Die man leeft in een andere wereld waar graaien heel normaal is. Zijn zelfbeeld is nu eenmaal zo. wellicht dat hij zich moet laten behandelen.
jan uit breda op 21-7, 9:53
In dat wereldje weet je niet beter. Wat dat betreft heeft hij, in zijn ogen, gelijk. Het is geen graaier maar een grote a-sociaal die door iedereen met de nek aangekeken moet worden.
boomschade op 21-7, 9:41
Net als iedere andere ABN AMRO-medewerker ontving Rijkman Groenink een bonus aan het einde van het jaar in de vorm van aandelenopties. Die mochten vóór bepaalde datum niet worden verzilverd.Die opties konden omgezet worden in aandelen,óf laten uitbetalen.Groenink nam aandelen en zó bouwde hij een potefeuille op. Bij verkoop van de bank was de waarde tot een megabedrag opgelopen, door het ruime bod van het zogenaamde bankentrio.Hij was wel gek gesweest als hij dat niet aangenomen had. Zouden u en ik ook niet doen!!!
willem,nijmegen op 21-7, 9:37
Nu gaat hij vertellen dat hij GEEN graaier is. Hij denkt zeker dat wij allemaal gek zijn en zeggen nee natuurlijk niet dat geld heeft hij echt met dat vreselijke "goeie werk verdiend" hij doet geen goed werk maar de brandweerman,ambulance verpleeger,politie maar niet met veel personeel die voor jou het werk doen. Krijgt dat personeel ook een bonus want uiteindelijk zonder die mensen kunnen ze niet, of alleen een bedankje aan het einde van het jaar? Zo van jullie hebben goed je best gedaan of niet eens.
renske op 21-7, 9:25
Natuurlijk bent u een grote graaier meneer Groenink en een hele grote ook, daarbij bent u ook een leugenaar. Laat zien dat u dat niet bent en geef ten minste 25 miljoen terug.
Scheveningen op 21-7, 8:56
groening jij bent 1 van de ergste graaiers van nederland en waar zijn alle kunst van de amrobank gebleven?gewoon een ordinaire zakkenvuller maar je bent niet de enigste
lh op 21-7, 8:43
Ik heb helemaal geen probleem dat iemand met verantwoordelijkheid een hoog salaris verdiend. Wat mij wel stoort is dat iemand voor het werk waar hij al voor betaald is nog even een flinke bonus krijgt. Daar zijn geen excuses of smoesjes voor aan te voeren. Dit kan je afdekken met mooie woorden en vol zinnen maar dit is duidelijk het kenmerk van graaien geweest. Dit gaat het gevoel van schaamte voorbij.De Raad van Comm. die dit heeft goedgekeurd zou zich moeten schamen. Ik zou mij als kind van hen zelfs schamen en ik ben geen socialist.
Kees de B.(gast) op 21-7, 8:37
Nee ? Hoe wilt dan eruit zien, genoemd worden ? Onze lieve heer van Nederland misschien , gezien uw schenkingen ? Geen rot rooie cent, alleen graaien en noch eens graaien mijn beste heer. Ach bent uw geld wel waard zijn, zal best wel waar,zijn is uw mening. dat zijn wij ook allemaal , alleen wij graaien niet
sjorske op 21-7, 8:33
Veel van dat soort heeft een compleet slecht zelfbeeld. Volgens mij denkt hij het nog echt ook. Mag ik het gewoon een smerige graaier vinden; dus bij deze: het is een gore fraaier.
HenkB op 21-7, 8:04
Zegt hij als de "schaapjes" op het droge staan......brrrrrr
cHs op 21-7, 7:18
Criminelen met een witte boord zijn wel vaak recidief, Jack vd Veen, denk bij deze recidivist maar aan de criminele schandalen in 2005 en in 2000 of 01 zei Pim Fortuyn al dat:"Een man als Rijkman Groenink eigenlijk achter de tralies moet zitten
Jacques S op 21-7, 0:24
Gewoon achter slot en grendel deze man. Op naar de volgende graaier!
Erik debooze op 21-7, 0:21
Wat een onwetende mensen hier. De bv Ned. Verdient heel veel door de steun aan noodlijdende banken, nl de rente! De bv Ned. Vergeet alleen dit met u te delen!! De politiek heeft hier niets over te zeggen en de rest is symboolpolitiek. Men kan zich beter druk maken over de miljoenen die DenHaag jaarlijks wegpist aan onzin!!! U wordt dom gehouden en rollebollend bezig gehouden met het salaris van een ex bankier.
Lotte op 20-7, 23:24
Onder deze man zijn een enorme hoeveelheid ABN medewerkers hun baan kwijtgeraakt , zijn er vele ABN bankfilialen gesloten en zijn de 'gewone' klanten de rente op hun betaalrekening kwijtgeraakt , alles ten gunste van aandeelhouders en vooral zijn eigen bankrekening , schaamteloos , ik heb nul % respect voor dat figuur !
Herman op 20-7, 23:19
Hoe wil hij het dan noemen 25 miljoen krijgen? Het is werkelijk belachelijk zijn reactie. Waar om zoveel? Wat heeft hij gedaan om zoveel te ontvangen? Niets, gewoon zijn werk gedaan. Daarvoor is hij rijkelijk beloond. Er is maar een ding die hij kan doen 25 miljoen terug storten, hier heeft hij geen enkel recht op. Dit is toch diefsteal?
Johan Maarssen op 20-7, 21:35
Als deze man denkt dat hij geen graaier is dan heeft hij geen enkele feeling met de maatschappij. Geen schuldgevoel. Dat is naast zijn graai-gedrag nog veel erger. Het niet hebben van een schuldgevoel kun je niets aan doen. Dat ligt aan je opvoeding en afkomst. Veel criminelen hebben dat gebrek.
Petros op 20-7, 21:31
RIJKMAN-Groenink, je moet je schamen, je bent een zakkenvuller pur sang. Een bij gebrek aan gewicht omhoog gevallen (corps)-bal gehakt. Ben blij dat je mijn vader niet bent, ik zou me doodschamen voor je!
Sven13 op 20-7, 21:21
Natuurlijk vind hij zichzelf geen graaier en dat hij gewoon z,n verdiende loon heeft ontvangen. De schuldigen zijn de mensen die dit soort praktijken goedkeuren "raad van commisarissen enz". niemand kan zo goed zijn in z,n werk dat een dergelijke beloning normaal is. Van normen en waarden hebben deze lieden nooit gehoort. Het getuigd van een enorme arrogantie wanneer je vind dat een dergelijke beloning gepast is. Dit zijn de mensen waar nederland moreel aan ten gronde gaat.
scorpioen54 op 20-7, 21:20
Kapitalisten vinden zichzelf nooit graaiers!!!
Adriano op 20-7, 21:19
Nee hoor, je bent geen graaier..... Maar je ben wel iemand waar wij allemaal van walgen!
Ome Ron op 20-7, 21:18
Ik kan begrip opbrengen voor de reactie van dhr. Groenink. Verdedig je maar eens tegenover onwetend en afgunstig plebs die nog nooit een multinational van binnen hebben gezien, laat staan geleid. Niemand begrijpt helaas wat deze man heeft moeten opofferen. Who's John Galt?
burgerslaaf op 20-7, 21:17
ALS 25 miljoen mee krijgt en de bank gaat daarna ten gronde en met met belasting gelden door de staat gered worden ben je dus een heerlijke koopman.Denk dat ook maar ga graaien of stelen en alles aan mekaar liegen. Hoe dat moet voorbeelden zat in Nederland.
kharmd op 20-7, 21:15
Tuurlijk wel, Groenink! Jullie zijn in je eigen habitat zo gewend aan gelegaliseerde vormen van 'afromen', dat een garnaal tegenwoorrdig meer moraal heeft dan iemand in het 'old boys network'. Tijd om het publieke domein te verlaten: Je eq kan het niet verzinnen blijkbaar, maar ik geloof niet dat er, op je familie na, ook maar 1 mens in dit land is, die jou graag ziet.
n.oostende op 20-7, 21:13
Als met geld van de bevolking je bank overeind is geholpen, zou je toch je ogen uit je kop moeten schamen, om ze a. hun huizen afhandig te maken, b. ze geen leningen te verstrekken, c. geen hypotheken te verstrekken, en alle winst die je na zo'n debacel hebt, in je eigen zak te stoppen, en ben je dan géén graaier??
emi op 20-7, 21:10
nee hij is gewoon VVDer in hart en nieren, die geen besef mer hebben van de werkelijkheid!
maxxie op 20-7, 21:05
Hij had zijn zakken al vol na het drama van DAF Trucks !
brasmaker op 20-7, 21:04
Deze man is een narcist, zo zitten er vele mensen op posities met een aandoening waardoor men geen empathie kan opbrengen zich niet kan inleven, deze zogenaamde topmensen zouden psychisch getest moeten worden en bij falen van de test geen toppositie mogen bekleden en innemen, in de politiek zie je ze ook zitten.
Tieneke op 20-7, 21:04
Rijjkman groenink is geen graaier. De understatement van het jaar. Duizenden pensioenen naar gort door deze man
Michiel nolte op 20-7, 20:56
Rijkman Groenink zou er goed aan doen eens bij de mensen langs te gaan die met alle mogelijke moeite de eindjes aan elkaar kunnen knopen. Dan zal hij zich misschien afvragen ben ik nu een graaier of ben ik geen graaier, bovengenoemde mensen zullen het antwoord zeker weten.
wimara op 20-7, 20:50
indien mensen hun misdadig gedrag, of er aan grenzend, zelf niet zien, volgt via het strafrecht gedwongen psychiatrische opname. daar het hier duidelijk witteboordencriminaliteit betreft (met als basis complot-vriendjespolitiek van het bestuur) volgen er noch snacties, noch strafrechterlijke onderzoeken, noch gedwongen opname voor onze vriend Rijkman-Groenink. Terwijl er zeker gevaar van recidief aanwezig is.
jack van der veen op 20-7, 20:48
hij is inderdaad geen graaier. Maar een crimineel. graaien heeft nog iets onschuldigs. dit niet.
mars2770 op 20-7, 20:41
Sorry,@19.21 mij,het is helemaal geen gebrek aan kennis bij de burger hoor!Er valt genoeg te lezen op internet,over Banken & Politici!! Het is al sinds 1930 zo,Google maar eens op Rijkman Groenink!Verder als je met een Bank te maken hebt,of hebt gehad,dan weet een doodgewone man/vrouw,als je geld hebt,leggen zij de rode loper voor je uit en met jouw geld weten zij wel raad!Bankmensen en Politici, bij wijze van spreken,als zij gapen,dan liegen ze al!En dat kan ik weten uit ervaring,ik lust ze rauw!Nare mensen en nu in crisistijd nog steeds.MACHT
Floortje, op 20-7, 20:37
Gewoon je geld eraf halen!! en je hypotheek oversluiten bij een niet commerciële bank!!
ASN op 20-7, 20:34
Hoe diep kun je zinken om zo'n uitspraak te doen. Ga je schamen !
Edwin1971 op 20-7, 20:34
Hij heeft moetwillig `n gezond ABN bedrijf om zeep geholpen door `n grood eigen belang aan salaris en bonissen aan lucht in kopen en blijft zig nog steeds onschuldig voelen dit is belachelijk rechter doe hier iets aan.
t.b op 20-7, 20:30
Deze reactie sluit aan bij eerder onderzoek naar gestoordheid bij deze mensen en het klopt. Het geeft een behoorlijke gedragsstoornis aan. Natuurlijk is deze man een ordinaire graaier en een stuk uitschot daar helpen al zijn pakken en stropdassen niet tegen.
Bas van Stapelberg op 20-7, 20:25
HIJ behoort juist tot een van de velen grote graaiers en nu gaat hij er ook nog om liegen, om te zeggen dat hij niet aan het graaien is hoe diep kan je zinken.
renske op 20-7, 20:23
Dat is nu juist het grote probleem met de Bank Gang. Ze denken dat ze alles mogen en kunnen, missen moraal, ethiek, gevoel, ze staan boven de wet vinden ze. Kortom het karakter van een crimineel. Deze man heeft zichzelf op de ju8iste manier geëtaleerd.
bankgang op 20-7, 20:21
Nee natuurlijk noemt hij zichzelf geen graaier. Alle graaiers vinden toch dat zij recht hebben op dat vele geld want ze zijn immers onmisbaar en doen zoveel goed werk. Ik heb geleerd dat je bij elke baas je best moet doen als je dat niet doet kan je gaan zonder gauwe handdruk gewoon WW. Maar dat graaien zal nooit verdwijnen als het niet door Den Haag 95% wordt belast. Maar dat doen ze niet want dat is snijden in eigen vlees.
renske op 20-7, 20:18
Weet U hoe het heurt Rijkman??? Gewoon je excuus aanbieden aan de mensen die je een flut product aangesmeerd hebt!!(En daar je bonussen door verdient hebt). De dozen met sigaren(van pappa) waarin 1000,- euro verstopt was om je examen te halen is voorbij!!! :-)) En je verlies nemen!!
emi op 20-7, 20:18
En het was hem nog niet genoeg.
Aboriginal op 20-7, 20:15
Hr.Spekman en de Hr. Samsom willen nivelleren hebben ze de Hr. Rijkman Groenink zeker vergeten in die periode van de PvdA, wat een waardeloze leugenaars zitten er tegenwoordig in de politiek.
keizer op 20-7, 20:11
De enige manier om dit soort mensen IETS te leren, is ze werkelijk alles afpakken!! Dit is in hun hele leven nog nooit gebeurd, te leven van niets!!
emi op 20-7, 20:06
Dus Rijkman meer dan 50 miljoen geïncasseerd en de ABN AMRO failliet onder jouw leiding EN verantwoordelijkheid. Miljarden hebben wij belastingbetalers moeten ophoesten en jij maar lachen.
-ton9 op 20-7, 20:04
Het mooiste is dat deze supergraaier had aangeboden bij "De Bank" zich met kunst te gaan bezighouden. Hoe wereldvreemd ben je dan? Maar hij had dat geld nodig om een aantal ex-dames te onderhouden...
eefje op 20-7, 20:03
Deze man is geen graaier!! Het is een sluwe vos, die U middels al zijn mooie praatjes U kaalgeplukt heeft!!! En dan heet je een "TOPBESTUURDER" En alles en iedereen heeft belaaitafeld!! Leuk hè zo'n hypotheek bij de ABN!!! Alles in de ouwe sok s.v.p.!!
emi op 20-7, 20:01
Dat u maar gauw oog in oog komt te staan met uw eigen onderbewustzijn. Eens kijken wat er dan gebeurt.
Timelord op 20-7, 20:00
Nou dat is een hele geruststelling
Janette van Doorn op 20-7, 19:59
Ouders hadden een vooruitziende blik, heet z'n moeder Jomanda?
Janette van Doorn op 20-7, 19:56
En Gerrit Zalm zit daar nu als ex-politicus leker achter het stuurwiel van dezelfde bank en toucheert elk jaar 1 miljoen euro, plus weet ik veel vast wel wat voor onkostenvergoeding of extra pensioenappeltje. Die Zalm stopt zomaar 4 keer de vregoeding van de minister-president van een heel land in zijn zak. Dan zal ongeneerde graaier Zalm vanzelfsprekend zijn ondergraaiers bij die bank dus ook wel wat leuks extras gunnen. Zo werkt dat nu eenmaal. Waanzin.
lodewijk op 20-7, 19:56
Ik mag als ondernemer mijn eigen aandeel, want overeind gehouden met belastinggeld, niet eens teruglenen !
-Joost van der Zwaaij op 20-7, 19:56
Deze man heeft de ABN Amro zo goed geleid, dat de belastingbetaler miljarden heeft opgehoest om deze bank, met veel graaiers in de top (VVDer Zalm) te redden! Daar heeft dus zijn bonus aan te danken! Je moet durven om te zeggen dat je geen graaier bent! Vroeger had men schandpalen...., wat zou Nederland vol staan met de graaiers in dit land! Ik ben voorstander van schandpalen! Als er een website zou komen waar de gemiddelde Nederlander "zijn of haar" graaier mocht plaatsen, dan zijn Nederlands pleinen overvol! Ook dit figuur, hij mag vooraan!
belastingbetaler op 20-7, 19:54
wie is Groenink dan de Paashaas ? die vent heeft heel ABN Bank uit elkaar getrokken in onderdelen verkocht, massa werknemers op straat gegooid en er lachend met 30miljoen bonusje vandoor gegaan. als dat geen graaibeleid is dan weet ik het ook niet meer
marcoK op 20-7, 19:53
tja Rijkman, de reputatie van serieus bankier is voorgoed ter ziele, je moet maar durven als beschaafd mens dit soort veel te hoge beloningen mee te krijgen en dan nog te accepteren ook, je hebt heeeeel goed voor jezelf gezorgd hoor! Een naam om nooit te vergeten Rijkman Groenink. Bah!
s-uikerbeest op 20-7, 19:53
Als het geen gegraai was, wat was het dan wel? Misschien kan Rijkman Gorenink daar een goed antwoord op geven. Je kunt dit met de beste wil van de wereld niet loon naar werken noemen? Bovendien heeft deze man dit bedrag getoucheerd (dat is het woord hiervoor) zonder dat hij enig risico liep en dat naast zijn al extreem hoge beloning. Dus nogmaals: waarom geen graaier?
Jan Misselijk op 20-7, 19:52
hahahaha, de oppergraaier, op 1 met stip.
-Joost van der Zwaaij op 20-7, 19:51
Alleen het feit dat hij zichzelf niet ziet als graaier zegt toch al genoeg, al die bankiers zijn echt ieder gevoel voor de realiteit verloren. Zouden ze weten wat een gemiddeld iemand verdient per jaar?
kader1 op 20-7, 19:50
Die gasten praten over een miljoen zoals ik en u over E10 praten! Heb hem in mijn familie gehad,die Groenink! Als jochie gaf hij al aan: Ik wil rijk worden TENKOSTE van alles!! Het is hem gelukt,heel veel mensen hun baan kwijt en hij maar aftikken!! Wat een ASO!!
RW op 20-7, 19:43
Als U geen graaier bent dan had ik gezegd......krijg ik zoveel!!!!!! Nee dat kan niet, het geef het aan de voedselbank kunnen ze voorlopig vooruit.25 Miljoen het is nog al niks, heb ik in mijn 40 jaar arbeid dat nog nooit verdient.het is of je een emmer leeg gooit, Nog een miljoentje meneer?
slootje33 op 20-7, 19:39
Dit soort mensen moet het goede voorbeeld geven. Kijk, €120.000 bruto per jaar plus auto is echt ruimschoots voldoende om van rond te komen, lijkt me. De rest inleveren of aan de armen geven.
kaat op 20-7, 19:39
Gerrit Zalm hangt ook aan het Infuus van ABN-AMRO en verdient ook jaarlijks bakken geld, boven de Balkenende norm. Smerig Geld dus. Zouden die gasten wel rustig kunnen slapen in deze toch wel roerige tijden?
PVV-er Zuid Holland op 20-7, 19:37
Ach ik heb van de week zitten kijken naar bestemming onbekend ze kwamen in peru terecht wij maar klagen we moeten ons dood schamen kijk eens in de wereld wat een armoe er nog is op de wereld.Wij leven van een normaal salaris mijn zoon is weer thuis komen wonen we wonen in een huurhuis al 34 jaar en we redden het nog elke dag.Ik stap op de fiets drink af en toe eens iets op een terras eet thuis.. Ik heb medelij met deze graaiers deze mensen zijn dood ongelukkig moeten zich in een wereld verplaatsen waar geld alleen telt verder hebben ze niks .
een inwoner op 20-7, 19:37
iemand die bij vertrek 25 miljoen meekrijgt dat is geen graaier maar een ordinaire proleet die over de ruggen van andere mensen geld heeft verdiend. net zoals dhr sjoerd van keulen vuile proleten zijn jullie. dit gaat toch nergensmeer over.als je vertrekt oke dat je wat meekrijgt maar dit bedragen die nergens opslaan.ik moet mijn chemokuur betalen en de andere kosten die hiermee verband houden kosten op jaarbasis op 100.000 euro kosten stuur mij eens wat houbenslag 37 5891 ha panningen
theo van horck op 20-7, 19:34
Groenlink kon zijn gang, omdat de opeen volgende Regeringen sinds de WO2 nog steeds niets hebben gerepareerd in Regelwetgeving. En het gaat maar door. Wim Kok en Wouter Bos zijn wat dat betreft uit de zelfde boom gesneden.
PVV-er Zuid Holland op 20-7, 19:32
Zou ik ook zeggen.Maar wat rechtvaardigt een bedrag van 25 miljoen. Voor 110 % belasten.hij heeft mede gestaan aan de ondergang van deze bank. Losers zijn het allemaal. geen zelfkennis,geen zelfkritiek, alleen zelfverrijking. door de privatisering van de overheid is dit allemaal begonnen en dit soort mensen slaat hun slag om vervolgens de vermoorde onschuld te spelen.het old boys netwerk veroordeelt alleen de man met de pet die ook wel eens wat probeert, maar soortgenoten aanpakken is ongewenst. voorbeeld zijn begint hoog in de top en dan onder
kansloze graaier op 20-7, 19:31
Er is geen ander Nederlands woord voor, maar minder dan min bent u echt meneer Groenink. Waar hebben we het over; de ene nederlamder weet niet hoe hij/zij de bek open moet houden en de kinderen een fatsoenlijke maaltijd kan klaarmaken en u vindt zichzelf geen graaier. U heeft volkomen gelijk, u bent geen graaier, er bestaat nl geen nederlands woord voor wat u binnenharkte. U staat voor mij nog onder de onderste sport van de ladder van eerlijkheid. Hoeveel geld stal u van mij. Ik denk veel.Al jaren gaat mijn spaarrente naar beneden.Pure diefstal
Hanny op 20-7, 19:29
Nee hoor geen graaier maar wel een ordinaire zakkenvuller.
ck op 20-7, 19:28
Geld dat door mensen "veilig", met wat lokrente, op de bank wordt gezet, behoort gewoon niet tot de familie salarissen. Is van de mensen.
D.H. op 20-7, 19:27
Ach! ik ben geen graaier! klopt! het was een graafmachine want zijn handen waren te klein om alles binnen te halen van wat er binnen te halen viel. En zo zitten de rupsjes nooitgenoeg in elkaar, ze zien zelf niet meer wat ze doen door al die dollartekens in hun ogen. Het is zelf zo erg dat ze er star van krijgen, alleen maar staren naar al dat geld dat eens van ons was. We kennen deze lieden inmiddels al langer als vandaag. Ons naaien ze geen oor meer aan!
Provocatus op 20-7, 19:26
Natuurlijk niet...........hij is alleen gek op veel geld, al kost dat 5000 werknemers hun baan omdat dit aalmoes ergens van betaald moet worden. Wat voor armoede dat voor de werknemers betekend dat interesseert deze liefhebbers van geld niets.
Henrique la Leche de Manzana op 20-7, 19:25
De ene na de andere graaier komt langs en er word verdomme niks aan gedaan!
schout op 20-7, 19:24
dit typeert de mensen die de bedrijven moeten leiden eerst ik en dan een hele tijd niets en dan het volk zelf ingenomen lui (net als onze regering "beste regering sinds de oorlog" )
W op 20-7, 19:23
Mijns inziens was hij geen graaier. Hij was gewoon iemand die als eerste baan de ABN had, en opgroeide in de cultuur daar. Die cultuur werd gekenschetst door ontbreken van concurrentie, waardoor de bank CAO's uitstraalden 'het kan niet op'. Daardoor ging het mis, maar omdat wij ooit zo dom waren het betalingsverkeer wat de PCGD uitstekend regelde te commercialiseren, konden wij de ABN niet failliet laten gaan. Bij weggaan werd Groenink rijkman, hij kon dat niet helpen. Het pleit niet voor hem dat hij op tv probeert dat anders voor te stellen.
Paul Vandamme op 20-7, 19:22
De heer Groenink is wel een graaier omdat het hele bank systeem gebaseerd is op schulden en intrest. De bankwereld maakt geld uit het niets. Het is een grote oplichterij wereldwijd zie internet en verdiep jezelf een beetje in het bankwereldje. Het gehele systeem wordt bij elkaar gehouden door vertrouwen en de politiek. Ons geld is evenveel waard als Monopoly geld. De waarheid is dat dit al zo gaat sinds 1913. Vroeger rond 1900 kon je bijvoorbeeld je dollar nog inwisselen voor goud en dit stond er ook op nu niet meer.
cees777 op 20-7, 19:22
Wederom een gebrek aan kennis bij de gewone man die zelf natuurlijk een miljoenen bonus uit principe zou weigeren. Feit is dat de aandeelhouders (jawel, dat betreft ook dezelfde gewone man die aandelen bezat) het beloningsbeleid destijds heeft goedgekeurd tijdens de aandeelhoudersvergadering. We kunnen er alles van vinden (inderdaad, het was exorbitant) maar zo zit het nu eenmaal.
mij op 20-7, 19:21
Nou,allemaal kijken op maandag 22-07-2013 naar Kijken in de Ziel van,om 21.15 op Ned 2 tot 26 augustus!!Ben benieuwd wat de vraag is??Waarom vertoond hij zich iedere keer weer??Geniet hij niet echt echt van Het Geld,wat hem niet toekomt?? En hoe blij was wel niet toen hij het op zijn bankrek.no.zag staan,hij kon het iedereen aanraden,zei hij tegen de studenten!Deze man is een grote narcist,maar eens zal het lachen hem vergaan!!
Jeanine, op 20-7, 19:21
En ik zong geeneens. Tuil, dit is een perfecte vergelijking.
Adriaan van Berendrecht op 20-7, 19:20
Hoe ver kun je zinken als je het niet wil begrijpen. Zou een rechter daar ook intrappen bij een dief die zegt, " maar ik heb niet gestolen"
De Kiep op 20-7, 19:19
De man is klaarblijkelijk vergeten toen hij zijn centen binnen had, de boel in het honderd liep en de bank genationaliseerd moest worden van belastinggeld. Als de bank niet verkocht was, was er niets aan de hand geweest. Hij en de aandeelhouders dachten alleen maar aan het geld wat ze zouden cashen. Zijn reactie is niks anders dan krokodillen tranen.
hader op 20-7, 19:18
Zo schuldig als maar kan de schijnheilige.
hen op 20-7, 19:18
Een bank die met overheids geld overeind gehouden werd en dan tig aantal miljoenen in je zak steken. Komt toch over als graaierig
Hennie op 20-7, 19:17
Kun je nagaan. Hij is helemaal de weg kwijt. Zoveel geld graaien en dan ook nog ontkennen dat je een groot graaier bent. Zullen we eens met 16 miljoen nederlanders bij hem op bezoek gaan om het uit te leggen ?
jan- op 20-7, 19:17
Nee hoor geen graaier maar door de bank nu wel een Rijkman...Wie 25 miljoen....mee krijgt, behoort bij de super top graaiers van Europa. Vreemd dat iemand zich zelf dan geen graaier noemt. Hoe benoemt hij zich zelf dan? Hard werkende man die het eerlijk verdient heeft?? Natuurlijk en neem er nog een paar borrels. Nou beste, het volk noemt je gewoon een ordinaire graaier!
nuchter op 20-7, 19:15
In de tijd van mijnheer Groenink werden afspraken gemaakt over salaris, aantreden, verantwoordelijkheid enz, maar ook wat je meekrijgt als je om wat voor reden dan ook opstapt. Toen was er gelukkig nog geen politiek die onze topmensen aan het kruishout nagelde als ze goede afspraken maakte. Nu de niksnutten in Den Haag zich overal mee bemoeien en alle topmensen naar het buitenland verkassen, en terecht, valt iedereen hier overeen. Volkomen onterecht! Afspraak is afspraak, niet achteraf zeuren.
Ad Vermeij op 20-7, 19:13
Als je goed werk verricht hebt en de klanten profiteren hier ook van mee, maakt het mij niet uit hoeveel hij krijgt, MAAR de klanten profiteerden hier nooit van want al die miljoenen winst waren voor de bestuurders!! maw je moet beloond worden voor goed werk voor je klanten en niet voor de bank!
Ton Aben op 20-7, 19:13
Totaal het contact met de werkelijkheid verloren doordat hij omringt is met mensen die hetzelfde denken. Zo zit Brussel ook in elkaar. Na de studie voor Brussel gaan werken en na een tijdje totaal niet meer weten wat de echte wereld is. Geloven hun eigen onzin die ze elkaar wijsmaken.
hermanus2 op 20-7, 19:12
het zoou mooi zijn als hij dat eens zou uitleggen,hij is voor mij een eerste klas graaier, dit is niet meer normaal dat hij dit geld krijgt dat kan je niet verdiend hebben
dommerholt op 20-7, 19:12
Klopt Rijkman Groenink, jij bent geen graaier... Jij bent een ordinaire dief! Die bank van jou betaald al jaren bijna of geen rente over het spaartegoed die het volk, met gratie Gods en tegen betaling, mag parkeren bij die bank van jou. Dan verdien je natuurlijk wel 25 MILJOEN EURO aan bonus, je hebt immers een veelvoud van dat bedrag gestolen van jouw klanten. Wie was de baas bij ABN AMRO tijdens de periode net voordat de z.g. woekerpolissen zo slecht in het nieuws kwamen? Of recenter het stelen van klanten middels een opslag bij hypotheken?
Pieter Cornelis op 20-7, 19:11
Ik zie nog een ex-president van de USA verontwaardigd zeggen: I'm no crook, I earned everything I got!! Ik begrijp niet dat dit soort mensen rustig kunnen slapen.
Andries Den Haag op 20-7, 19:10
Dat die man niet heel slim is blijkt uit zijn reactie. Als door een bij gestoken. Maar los daarvan. Waarom altijd de topmanagers aanvallen. Weet je wat een voetballer van 18 krijgt..? Ja krijgt want dat kan je geen verdienen noemen. Denk daar eens over na!
Peter op 20-7, 19:09
Nee deze man is geen graaier, tuurlijk niet nee hij is nog veel erger, dit is gewoon crimineel, niemand maar dan ook niemand is zo goed dat hij zoveel geld waard is dit is gewoon diefstal zijn leven is nog niet zo veel waard. snap niet dat ie dat nog heeft.
klosklos op 20-7, 19:09
hahaha,hoe zat het ook alweer met de schilderijen?alle banken en ministiries niet te vertrouwen!respect voor rijkman is eerlijk,wanneer is het volk dit zat!
Jan Sloterwijk op 20-7, 19:07
Hij bedoelt met door te zeggen dat hij geen graaier is, dat het bedrag te klein is geweest. Hij had meer willen krijgen, pas dan hadden wij hem graaier mogen noemen. WAT EEN GRAAIER IS DIE MAN.
ed rotterdam op 20-7, 19:06
Een ding begrijp ik hier niet. Iedereen is hier (terecht) aangebrand over het gedrag van deze graaiende mijnheer Groenink. Maar als de PvdA dan zegt dat ze wil nivelleren, dan staan alle lezers hier OOK weer op hun achterste benen en heeft de PvdA het gedaan. Raar. Want wat de PvdA wil met nivellering is om juist dit soort idioot hoge inkomens hard aan te pakken. NIET die 45k die u gemiddeld per jaar verdient. Den Uyl zei vroeger: NIEMAND in dit land zou meer dan 5x modaal moeten verdienen. En met die uitspraak was hij zijn tijd VER vooruit.
Theo de Goey op 20-7, 19:05
25 miljoen bonus ??????, daar kun je 25.000 !!!!!! bijstandsuitkeringen voor uit betalen. Hoe zou t toch komen deze crisis ??
Jennifer U op 20-7, 19:03
Ik ben een harker!
Ramon_çito op 20-7, 19:02
Een bank verkwanselen en op de rand van een afgrond brengen en dan ook nog een grote mond opzetten. Typisch gevalletje van ordinaire beroepsgraaier en een waardeloze manager zoals praktisch alle bankdirecteuren.
Folkert Frans op 20-7, 19:00
Ja, meneer Groenink, dat bent U wèl! Een echte doorgewinterde graaier. En dat bepaalt U niet - dat bepalen WIJ wel!!
Romy op 20-7, 18:56
Beste mensen, ik werk bij " die bank", en het gegraai gaat nog steeds door. Het wagenpark begint met de audi A6 en bmw 5 en dan heb ik het niet over de instapmodellen. Werkelijk schandalig.
Rijkman op 20-7, 18:56
Hij heeft z'n voornaam in ieder geval mee. Schandalig dat dit nog steeds kan ! Waarom grijpen die Rutte en Samsom hier niet in ????? Maar o wee als een bijstandsmoeder een tientje per maand te veel ontvangt
Jennifer U op 20-7, 18:54
Als we nou eens bepalen dat een bedrijf dat zulke extra vagante bedragen uitkeert bijvoorbeeld 10 of 15 jaar NIEMAND meer mag ontslaan en geen loonstop mag doorvoeren want er is geld genoeg, blijkbaar. Ik heb vaag het vermoeden dat ze dat niet prettig vinden.
john lamaar op 20-7, 18:54
Rijkman is geen graaier. Inderdaad want deze term dekt de lading niet. Rijkman is nog erger dan een graaier. Een turbo-graaier!!
DeSjaak op 20-7, 18:53
Logisch - De definitie van een graaier is primair dat hij/zij zichzelf GEEN graaier vindt. Dus met zijn ontkenning bevestigt Groenink precies datgene wat hij is: een ordinaire zakkenvuller - in de volksmond ook wel een GRAAIER genoemd.
H Wassink op 20-7, 18:52
Rijkman is HET voorbeeld van een totaal-graaier!!
DeSjaak op 20-7, 18:51
Waarom altijd die vragen aan topondernemers en niet die vragen aan topvoetballers. Toch een beetje voor de kijdichtheid.
BAE van der Lande op 20-7, 18:50
nee geen graaier dat klopt, maar een reglementaire zakkenvuller
ferdie op 20-7, 18:50
Wat weinig mensen zich beseffen dat men toen een bank verpatst heeft die zijn wortels nog vanuit de VOC, een eeuwenoude instelling heeft, ook de gehele regering en de Nederlandse bank heeft dit allemaal toegelaten schaam jullie allemaal eens heel diep!
Tieneke op 20-7, 18:50
Wie had die 25m niet aangenomen? De fout zit bij de verslaggever. Hij had de definitie van graaier moeten uitleggen. Want als je je hele leven al graait valt het jezelf niet op.
bugie op 20-7, 18:47
Dhr. Rijkman Groenink is wel een graaier en hij kon het geld blijkbaar goed gebruiken. Hij moet het wel volhouden want wanneer hij een reeele kijk op de werkelijkheid zou hebben zou hij het geld teruggeven aan de bank c.q. de belastingbetaler.
adelheid op 20-7, 18:46
O, ja ben nog iets vergeten en Rinkman Graaijink ook, de ABN stond op omvallen en daar heeft de staat miljarden in moeten steken zodat de bank niet failliet ging. En wat heeft hij gedaan, niets helemaal niets om het faillissement tegen te gaan. Hij heeft alleen maar geïncasseerd. En wij, wij hebben er met z'n allen aan mee betaald.
ingrid van Doorn op 20-7, 18:46
iemand die 25 miljoen opstrijkt en zich zelf geen graaier vind bewijst maar weer eens compleet de weg kwijt te zijn en moet zich diep schamen al zal het woord schamen wel niet in zijn woordenboek staan ,met een woord schandalig en diep droevig
ronaldjan op 20-7, 18:43
pf ! Tjeetje kerel. Wat moet je nu in godsnaam met 24 miljoen ? ? ? En dan die hele bende ook nog eens lopen verdedigen. Gut, accepteer 'slechts' 1 miljoen voor jezelf en jouw pensioen. Ga de andere 23 miljoen gewoon prettig besteden aan mensen, ontwikkelingslanden die het geld wel hard nodig hebben. Dan sterf je als een heel gelukkig mens straks. Heel Nederland blij en je eigen ziel ook blij als je het loodje legt straks. Ik snap überhaupt niet dat zoiets als dit mogelijk is in Nederland en vanuit het toch al failliete bankwezen . .
DeReizendeStok op 20-7, 18:42
Hoe dom kan een slimme man zijn,zal geen pensioen hoeven in te leveren.
G Adeler op 20-7, 18:39
De kritiek op de bonus voor Rijkman Groenink zou zich ook moeten uitstrekken op de vele, héél vele bonussen die in de vele jaren vóórdat hij naar het afvoerputje werd toegewerkt, werden uitgedeeld aan zowel (wederom)Rijkman Groenink als zijn toenmalige mede-directeuren.. En die waren in aantal ruim voorhanden..! Het was toen gewoon: voort wat, hoort wat. Om de beurt of gewoon allemaal tegelijk. Er was geld zát, en als het er niét was, dan werd er gewoon weer wat verpatst. En zie nú wat er uiteindelijk van die machtige bank overbleef....
Vanem op 20-7, 18:34
Dit etaleert precies wat er mis is met deze mensen. Zij staan zover van de werkelijkheid af en dobberen rond in hun zelf gecreëerde wereldje, waar ze uiteraard nietsfout kunt doen, dat elke realiteitszin hun vreemd is. Meneer Groenink zou een voorbeeld kunnen nemen aan Bill Gates of zelfs Joop van den Ende en iets terug doen aan/voor de maatschappij welke hij destijds mede heeft uitgemolken.
Scoob op 20-7, 18:29
Deze man moet naar een psycholoog. Als hij dus echt denkt dat zijn waarde 25 miljoen is!!! Niemand is dat waard ja een leven maar kunde als je het dat kan noemen. Dit kan je alleen met vriendjes politiek voor elkaar krijgen en zo behouden. lol ik ben geen graaier.. dus jij vind jou inzet en kunde 25 mil waard haha iedere bestuurder die bij deze beslissing niet tegen was vervangen
Patrick op 20-7, 18:27
Obelix zegt ook altijd dat hij niet dik is.....
H. Tuil op 20-7, 18:24
goed opgevoede vent die rijke man Groenink, immers je mag een gegeven paard niet in de bek kijken......
jjands op 20-7, 18:19
"Ik heb mijzelf geen 1 aandeel gegeven"....Nee dat hebben je vriendjes gedaan die je waarschijnlijk zelf heb aangesteld. In veel landen ga je met je hele kliekje jarenlang de bak in. In Nederland heet je dan een slimme jongen...pfff ziek land !
Stefan71 op 20-7, 18:14
Hoe ben je dan aan het geld gekomen? Ik heb 41 jaar hard gewerkt maar val niet in de vermogen belasting . Dus vertel eens Men. Groenink ??
Arme bejaarde op 20-7, 18:07
waarom denken jullie dat deze graaiers want dat zijn het gewoon,deze baan heeft aangnomen, dit was een vooraf beklonken bonus,van een staats bank die ons geld,want er zit voor miljarden in deze bank van ons burgers maar ja net zoals ik schreeuwen op afstand zet geen zoden aan de dijk zolang er niemand opstaat en dit massaal durft aan te pakken gaan ze gewoon door wij moeten hiein sp in hebben wij zijn de grootste aandeelhouders van deze bank en van de ING, dus wat let ons aanpakken dei dieven die worden geholpen door het kabinet, schandalig!!!!
de Profeet op 20-7, 18:06
Hoe komt het dat de maatschappij dit asociale soort nog accepteert? Misschien helpt het als we alle graaiers voortaan met de nek aankijken.
zunige zeeuw op 20-7, 18:05
Ik vind dit soort mensen ook geen graaiers. Ik vind dit Criminelen die in de bak horen.
hermand op 20-7, 18:03
Boter op je hoofd hebben heet zoiets, het meer is nooit vol, het blijft een graaier.
Egbert van Faassen op 20-7, 18:02
Aha nu snap ik dat. Vandaar zo velen naar huis moeten gaan. "Inkrimpen "Er moet miljoenen bewaard worden voor de hoge baas. En wat strijk meneer elke maand. Meer dan de minister Rutte. Nee meneer dat is graaien over de ruggen van een ander. En wie moet de bank altijd redden ..Ja hoor de belasting betalers. Het kan wel zijn dat meneer zoveel moet opstrijken maar waarom zoveel!!!!!
Marelyne op 20-7, 17:52
Het zit zelfs al in zijn naam, Rijkman ..... Hij en z'n vrindjes pakken legaal de pegels, en dankzij de reorganisatei bij de bank vliegen er velen uit. Lekker sociaal. Voor mij Nooit ABN.
Rein - Szczecin op 20-7, 17:45
Hij is geen graaier, maar een supergraaier.
J.J. op 20-7, 17:44
Die Groenink moet z'n ogen uit z'n kop schamen met zo'n uitspraak !! Veel gezinnen mogen blij zijn als ze een warme prak kunnen serveren en hij vindt zichzelf GEEN graaier met 25 miljoen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aan bonus ?????????
Jennifer U op 20-7, 17:44
De naam zegt het eigenlijk al, Rijkman. Het laat weer eens zien dat slechte bestuurders rijkelijk worden beloond. Het failliet van Nederland. Heeft die man nu zoveel connecties in de politiek en bankwezen dat hij jarenlang zichzelf kon verrijken?
RobB op 20-7, 17:42
Zijn voornaam zegt genoeg...
Mamaloe op 20-7, 17:41
Nee hoor u bent geen graaier. Als je 25 miljoen meekrijgt en accepteerd dan ben je echt geen graaier........nee..........
scura op 20-7, 17:38
Nou nou geen graaier zegt hij, wat is hij dan wel? De bank verdient alleen aan haar klanten, de rente zo laag mogelijk houden of helemaal geen rente meer en de rekeninghouder die moet betalen en niet zo misselijk ook. Spaargeld geen rente geven en dit zelfde spaargeld wordt weer weggeven tegen hoge rente. De spaarder is nogal aardig bestolen de laatste jaren,door de bank en door de staat! Ik bedoelmaar.
Jacoba op 20-7, 17:38
De banksector moet zich heel diep schamen door al dat graaien over de laatste 10 jaar. Ex-bankier Rijkman Groenink heeft enigszins gelijk, 25 miljoen is maar een schijntje in vergelijking met de Amerikaanse en Britse bankwezen waar bonussen over de 100 miljoen bijna normaal zijn. Bonussen van meer dan 1 miljoen euro moet zeker 75% belasting op komen.
Econoom (Jersey) op 20-7, 17:36
De bank naar de knoppen geholpen en asociaal veel gemeenschapsgeld gegraaid of gestolen. Hij komt bij mij in Nederland op nummer 1.
FP op 20-7, 17:36
zomaar in 1 keer Euro 25.000.000,00 opgesteken. Daar moet ik 1000 (jazeker DUIZEND..!) jaar voor werken
draculaah op 20-7, 17:30
Niemand op dit niveau noemt zichzelf een graaien. Kijk nu weer wat er bij DE gebeurt, en hup daar verdwijnen weer miljoenen in de zak van een bestuurder. Net afspraken help allang niet meer, wanneer durven onze zogenaamde volksvertegenwoordigers eens een wet aan te nemen die dit gewoon strafbaar stelt. Maar nee dat durven ze niet omdat ze bang zijn om dit zelf straks mis te lopen. Kijk naar alle zogenaamde PvdA voorbeelden dier nu voor het niets doen hun zakken aan het vullen zijn. Maar u meneer Groenink bent echt de grootste graaier..
#Henny op 20-7, 17:30
Het lijkt er erg op dat het ego van deze man een bepaalde grijze vlek in zijn persoonlijkheid geheel niet kan zien. Ongelofelijk wat voor "twisted mind" je moet zijn om zo'n uitspraak te doen, zou zo de politiek in kunnen!
Aedriaen op 20-7, 17:28
Dat zou ik ook zeggen, maar we weten wel beter.
55plussertje op 20-7, 17:26
Dat is nou juist het probleem. Een alcoholist ontkent ook dat ie alcoholist is. Dus is een graaier geen graaier. Dat is altijd die ander.
Kerel op 20-7, 17:23
Je kunt hem niet eens kwalijk nemen... De goeroe van Diever Wiegel (VVD) en andere prominente vvd'ers staan aan de basis van het neoliberalisme waaruit dit afschuwelijk gedrag voortsproot. Eerst afrekenen met de grondleggers van het neoliberalisme (vvd en d'66) en dan met de graaiers...
Carlo van elfride op 20-7, 17:22
Van vrijwel alle banken is de waarde van de aandelen het afgelopen decennium grotendeels verdampt. Opmerkelijk dus dat die van de heer Rijkman nog zoveel hebben opgeleverd. Of betekent het dat als er geen crisis zou zijn geweest, hij misschien wel 35/40 miljoen had opgestreken...?
Peteryeh op 20-7, 17:19
Natuurlijk ontkent hij...want hij laat zijn personeel zodanig werken dat hijzelf de mazen van de wet gebruikt om daaraan rijk te worden. Al die topmensen die de onschuldige spelen zijn HYPOCRIETEN. Als je zulke bonnussen accepteert dan ben je een regelrechte graaier en misleider! Dus brul maar hard, hopenlijk raak je je stem en de steun van "je vrienden" kwijt. Dan pas zie je hoe groot je bent...en hoe eerlijk. Dit land gaat kapot aan die graaiende misleiders die niet alleen bij banken werken, maar ook in de politiek aanwezig zijn.
-Mijn mening op 20-7, 17:15
Ik ben het met hem eens hij is geen graaier, het is een zakkenvuller, uiteindelijk is 25 miljoen niets, dat er dankzij het wanbeleid mensen op straat zijn komen te staan die toch wel iets minder hadden te besteden daar kijkt ook de overheid niet naar om.
Martijn Amsterdam op 20-7, 17:11
Nee hoor, echt niet.
Alberto op 20-7, 17:07
Ik mag niet rood staan raar hè,want dat kost geld. En zo een graaier 25 miljoen. Daar voor alle regels om zeilen,schaam je diep.Ik kan de bank ook opzeggen?
Druifje sjiek op 20-7, 17:05
Ja ja en de paus is geen katholiek.
Harry1001 op 20-7, 17:04
Het ziet eruit als een graaier, doet als een graaier en spreekt als een graaier.
Hersenkraker op 20-7, 17:02
Dit soort mensen heeft alle gevoel voor realiteit verloren, voor zover ze dat ooit gekend hebben. En het is maar de vraag of het hun boeit: het grootste deel van de wereld heeft hem toen hij directeur was behandeld als een halve godheid en die gast duldt dus echt van niemand kritiek of een negatief oordeel.
mien op 20-7, 16:59
Hij noemt zichzelf geen graaie? Maar de medewerkers die bij de reorganisatie voor de premie kozen, waren met zijn eigen woorden wel graaiers. Meten met twee maten noemen ze dat. Bah, akelige man.
sylvieC op 20-7, 16:52
Schiet mij opeens te binnen,Pim Fortuyn,heeft het al gezegd,dat deze man eigenlijk achter de tralies behoort,met al zijn affaires!Een man die meedogenloos is en zich totaal niets van kritiek aantrekt!!En dan ook nog door Elsevier in 2005 is uitgeroepen tot TOPMAN van het jaar!Groenink,U moet zich diep en zeer diep schamen!Geniet er maar van hoor,het leed is toch al geleden!
Floortje, op 20-7, 16:51
met 25 Mil moet je toch eens die oogkleppen verwijderen van je...of een stok+hond aanschaffen!! Hoe durf je jezelf geen graaier te noemen.. Ga je schamen man en diep ook.....Bah schandalig!
je bent een Loser! op 20-7, 16:49
Die man is gewend (letterlijk en figuurlijk) om met veel nullen te werken. Daar raak je aan gewend. Staat buiten elke realiteit en vindt het nog steeds heel normaal.Schande!!!
Anna(gast) op 20-7, 16:46
Ik krijg bijna medelijden.
doom op 20-7, 16:45
Zakkenvuller dan....
je bent een Loser! op 20-7, 16:44
Rijkman Groenink kan zichzelf dan wel geen graaier noemen, de klanten van DE BANK denken daar toch heel anders over. Zolang de klant geen koning is, en de top van de bank zoveel geld naar binnen weet te harken, kun je zelf wel begrijpen dat er iets goed mis is. Als Rijkman Groenink dit niet snapt, is hij of schaamteloos of leeft hij buiten de werkelijkheid.
mevr. groot op 20-7, 16:44
geen graaier nee een klinkklare dief van gemeenschaps geld
hairigPVVer op 20-7, 16:43
dat zeggen al die graaiers (dieven)in de bak er mee,door dat soort zijn we in een crisis beland
pieter x op 20-7, 16:41
Iemand die mede verantwoordelijk is voor de financiële crisis en zichzelf geen graaier noemt mag van mij er een nieuw woord voor bedenken. Maar volgens mij blijft graaier toch wel het synoniem voor graaiers.
LeenLeendert op 20-7, 16:41
Ik heb erg medelijden met hem.Ik wou de heer Rijkman Groenink zeggen als Uw nou mantelzorgnodig heeft,dan collecteer ik die 200,00 euro(per jaar) met wat vrinden voor uw bij elkaar.Mensen zijn er toch om elkaar te helpen,niet waar meneer Groenink??
Kattenvriend123 op 20-7, 16:41
een grote graaier is er niet hij is de onschuld zelf haha
m.brummer op 20-7, 16:40
25 miljoen is hebzucht, slecht mens ben je dan als je dat voor jezelf houdt
lens op 20-7, 16:40
Iedereen die meer verdient dan jijzelf is tegenwoordig een graaier. Pure jaloezie dus, vooral als het verdiende geld gewoon door opties en de hogere beurswaarde van het bedrijf volstrekt legaal is uitgekeerd.
edgarze op 20-7, 16:39
Je kunt alleen maar zo reageren als je geen enkel besef hebt van moraal en ethiek. Hij is waarschijnlijk ook nog van mening dat hij het allemaal eerlijk en terecht heeft verdiend. Met dit soort figuren voel ik intens medelijden. Vooral met hun naaste familie.
Major op 20-7, 16:39
Hij heeft gelijk, wanneer je bij je afscheid 25 miljoen meeneemt is dat geen graaien maar stelen.
Huib op 20-7, 16:39
Dit is nog erger dan stelen
hertman op 20-7, 16:38
haha wat een grapjas.... nogsteeds geen gevoel voor realiteit en leeft nog in de wereld van ego's voor de crisis.
mevr. de Boer op 20-7, 16:37
Als voormalig leider van de ABN-AMRO heeft hij zeker niet geleerd om zich als zodanig op te stellen en te vermelden dat hij werkelijk een graaier is. Leest U allen het boek over het ABN drama en overtuigt U van deze heer z'n ongelijk! Fijne dagen!
Zomerkoningg op 20-7, 16:37
Hoe wil hij z,n eigen dan noemen een dief of zo. Als het een beetje kerel was gaf hij een groot gedeelte terug
doenja op 20-7, 16:37
alleen maar een super-graaier; 25 miljoen die verdien je niet in ca 20 jaar werken....... FF een doortimmerde verklaring overleggen.....
democraat op 20-7, 16:35
Zag kerel, 25M is tog neks meer tegenweurdig? Benk dan een graayer?
Spelfoutje op 20-7, 16:33
hij is een graaier en hij heeft een plaat (staal) voor z'n kop!
gezond verstand op 20-7, 16:33
Hoeveel mensen zijn er bij de ABN-AMRO bank ontslagen? Heel veel mensen hadden voor dat geld wat hij zichzelf heeft toegeeigend nu nog kunnen werken. Het is schandalig dat bestuurders zich over de rug van de werknemers willen verrijken. Voor mij is en blijft hij gewoon een graaier. De bonus van een manager is helaas vaak het ontslag van de werknemer.
unclesam39 op 20-7, 16:31
Als je aangesteld word om een bedrijf te leiden en dat dan verkoopt en er 25 miljoen aan overhoud is dat ten eerste belangenverstrengeling en ben je geen graaier maar de oppergraaier! Deze man heeft totaal geen idee wat er in de samenleving leeft en hoe er over dit soort gedrag gedacht wordt. Door dit soort uitspraken zal het vertrouwen in de bankiers ook snel terugkomen. Wat een aanfluiting, deze graaier.
Paulp op 20-7, 16:30
Eerst maar even de hele uitzending afwachten en welke vraag er werd gesteld waarop Groenink reageerde. Maar duidelijk is wel dat 25 miljoen belachelijk is. Banken moeten geld behoren van klanten en niet alleen uit zijn op winst en dikke bonussen.
verontwaardigde burger op 20-7, 16:29
nou maar het wil echt wel op hoor mensen!!! voor zo iemand benne de boodschappies ook wel duur!!!!
malle ibeltje op 20-7, 16:29
wat is hij dan een zakkenvuller over de ruggen van de mensen
kema op 20-7, 16:28
Deze man moet zich de ogen uit zijn kop schamen.Dat hij zich nog op tv durft te vertonen.Graaien en stelen dat kan ie.Hij heeft een beton plaat voor zijn kop van 3 meter dik.27 miljoen bij elkaar jatten en zorgen dat er daarna duizenden mensen hun baan bij de bank kwijtraken.Hij kan lullen/liegen wat ie wil maar het is en blijft een van de grootste graaiers die er rondlopen.
WG op 20-7, 16:27
Als hij de ABN AMRO niet had willen verkopen, dan had ik nu mijn baan nog gehad. Wat moet hij met al zijn miljoenen, kan hij ze niet beter aan de baanzoekende (kansloze 50+)besteden zodat ze weer een baan hebben?
Theresia op 20-7, 16:26
Nee een SUPER-graaier.
moc op 20-7, 16:26
Hoe wil mijnheer dan genoemd worden hij heeft altijd geleerd maar nog geen slag gewerkt. Alleen maar kruiwagens gehad. En zich dan geen graaier noemen hoe dan wel?
frans greeven op 20-7, 16:25
Is dat exclusief zorgtoeslag?
CliniClown op 20-7, 16:25
Het probleem hier is, als je 1 Euro meer verdient dan een ander, dat je meteen als graaier wordt gezien. Maar dat is pure afgunst.
BRUSSEL op 20-7, 16:25
Kan je nagaan hoe die Groenink denkt,die is zo gewend aan graaien,dat hij boos wordt,als men hem graaier noemt.Hij weet niet beter,want heeft nooit anders gedaan.
EllenLaterveer op 20-7, 16:25
Ach wat zielig voor die man IK zou haast in tranen uitbarsten Hoe zou hij zijn gedrag nu willen omschrijven ///?????KLap loper soms ????
opaoma op 20-7, 16:24
Het grappige is dat hij gokt en werkt met jou en mijn geld en hij alleen de winst op strijkt, nou ja..... grappig.........
Harry Harrewar op 20-7, 16:24
Niet dat we medelijden met de man moeten hebben, maar het bericht dat hij 25 miljoen bij vertrek kreeg klopt simpelweg niet. De aan Rijkman Groenink toegekende aandelen en opties waren bij vertrek 26 miljoen Euro waar maar deze waren aan hem toegekend gedurende een loopbaan bij de bank van 17 jaar. Bij vertrek ontving hij twee jaarsalarissen ter waarde van 4,3 miljoen Euro.
Jorg op 20-7, 16:19
Meneer Rijkman Groenink,ik heb een vraag aan U,waarom heeft U niet gevochten voor uw Bank,om het te behouden???Als U,RBS en Fortis schurken noemt,zou ik met zo'n Bank, met 72.miljard winst,geen rooie cent van schurken willen hebben???De burger weet wel beter,(kan lezen,even op Google kijken)wij hebben de pijn ervan!!Nu willen De banken niets meer van ons weten,maar in 2002(Euro)kon het niet op bij De Banken,voor de burger!
Floortje, op 20-7, 16:19
25 mln. en dan nog kwaad worden ook pfffff als die zo genoemd wordt, dat is 0,00005% van het geld wat ik heb mafkees!
kalkie op 20-7, 16:17
Wat wil je...... Rijk man Groenink het zit al in de (graaiers) naam.
zeester op 20-7, 16:15
Hoe je het ook weegt; het is geld dat van de mensen is die op enerlei wijze zaken doen bij deze bank. Totaal geen idee en geen enkel besef van de echte wereld deze onverbeterlijke ellendige grootgraaier zonder enig norm en fatsoensbesef; schandalig. Wat mij betreft die 25 miljoen afpakken en de bak in.!
Bert van Braak op 20-7, 16:15
En hij heeft ook geen bord voor zijn kop..zal wel naast Eric Staal wonen !
dalian-li op 20-7, 16:15
wie heeft die bonussen en miljoenensalarissen ingesteld... juist, het old boys network.. mensen die hard werken of lang gestudeerd hebben of veel verantwoordelijkheid dragen mogen best meer verdienen maar dit is buiten alle proporties, 25 miljoen... terwijl miljoenen gezinnen de touwetjes aan elkaar moeten knopen.. het kan niet doorgaan zo
g bergh op 20-7, 16:14
Niet goed functioneren,25 miljoen,schaam je diep, schande,en al je geen graaier wilt zijn waarom nam je dan dat stink geld aan?
Druifje sjiek op 20-7, 16:13
Ik ben dan wel zeer benieuwd hoe deze " graaier " zichzelf dan wel ziet. Feit : bank verkwanselt en daar zelf multi miljonair van geworden waarbij de zelfde bank korte tijd daarna failliet gaat en door de belasting betalers gered mag worden.
Jib op 20-7, 16:13
Hoe noemt hij het synoniem daarvoor dan?
fritsefrats op 20-7, 16:10
De man heeft geen enkel gevoel voor de werkelijkheid. Dat is ook de eigenschap die je als politici en bankiers hebt!
belastingbetaler op 20-7, 16:09
Dit kan een normaal mens in 10 levens nog niet verdienen,en dat noemt zich geen graaier. Ronduit belachelijk en schandalig.
vroomshoop op 20-7, 16:09
geen graaier??? Je hebt het uitgevonden!
Koosje op 20-7, 16:06
Ik wil hem wel geloven. Maar eerst al dat geld terugstorten!
Ronald op 20-7, 16:05
Grijpgraag Groenink, je kunt nog beter liegen dan graaien
gast1234 op 20-7, 16:04
25 Miljoen en jezelf dan nóg geen graaier noemen??? Ik heb hier geen woorden voor.......
@Samm op 20-7, 16:04