Psst!

De Telegraaf krijgt een nieuwe website

Bekijk 'm hier! Misschien later
donderdag 14 september 2017, 5:30

Personeel doet bot en grof tegen reizigers

Reizigers in het openbaar vervoer klagen steen en been over onbeschoft gedrag van het personeel in trein, bus en metro. „Het moet en kan veel klantvriendelijker”, stelt het OV loket vast in het jongste kwartaalrapport.

„Een toenemend aantal klachten heeft betrekking op de foute bejegening van klanten in het openbaar vervoer. Uit tal van voorbeelden wordt duidelijk dat de reiziger lang niet altijd op nummer één staat, zoals vervoerders vaak beweren. Er moet meer gedacht worden vanuit de reiziger”, is een belangrijke aanbeveling.

Het personeel, zoals buschauffeurs en conducteurs, moet volgens het OV loket beter hun best doen om reizigers netjes tegemoet te treden en goed voor te lichten. „Het komt regelmatig voor dat de communicatie niet deugt en dat er geen óf verkeerde informatie wordt gegeven.” Reizigers geven volgens het onafhankelijke klachtenmeldpunt ook vaker aan zich bot en grof behandeld te voelen.

Lees verder: Honderden klachten over slechte service

Meer artikelen in Nieuws

Voetballer van het Jaar: grote problemen bij Ajax
2 uur geleden
'Blinde vlek bij Feyenoord voor Kramer'
4 uur geleden
Alternatief oppositie voor hogere premie
8 uur geleden
Aanhouding na dood Ellen (18)
10 uur geleden
Video - Zevenklapper PSV: vier goals Locadia
4 uur geleden
Video - Enorme blunder bij afgang Feyenoord
4 uur geleden
Video - Vitesse zet Ajax te kijk in ArenA
4 uur geleden
’Het is nog vers, dit is zo triest’
6 uur geleden
’Bij RTL moeten ze eens goed in de spiegel kijken’
7 uur geleden
Van een doods mandje en lief zijn voor je deegje
6 uur geleden