maandag 20 maart 2017, 7:37

Nederlander koopt meer bij Chinese webshop

© ANP

Nederlandse consumenten hebben vorig jaar voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels. Dat is bijna een kwart meer dan een jaar eerder. Er werd vooral meer gebruikgemaakt van Chinese webwinkels, aldus de Thuiswinkel Markt Monitor van onderzoeksbureau GfK.

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van brancheorganisatie Thuiswinkel.org in samenwerking met PostNL. De uitgaven bij Chinese webwinkels namen met 59 procent toe. In totaal gaven Nederlanders 190 miljoen euro uit op websites van dat land. Vooral telecomproducten, IT en consumentenelektronica werden aangeschaft.

Alibaba

China wordt volgens Thuiswinkel.org "steeds meer" omarmd. "Hierbij gaat het vooral om de goedkopere en kleinere items waarvoor een snelle levering minder van belang is. Onlineplatformen als Alibaba zijn hiervoor ideaal vanwege hun schier onuitputtelijke aanbod", aldus Thuiswinkel-directeur Wijnand Jongen.

Webwinkels uit Duitsland zijn na China het populairst. Groot-Brittannië staat op de derde plaats.

Meer artikelen in DFT

Redactieraad De Telegraaf verzoekt John de Mol om overnamestrijd te staken
1 uur geleden
Nuon wijst bod op kolencentrale af
4 uur geleden
PPG praat met topambtenaar EZ
5 uur geleden
Ahold Delhaize bekijkt toekomst AH in België
7 uur geleden
Meevaller stuwt winst DAF Trucks
7 uur geleden
Miljardste contactloze betaling in Nederland
7 uur geleden
Vandebron wil kolencentrale Nuon kopen en sluiten
8 uur geleden
'Credit Suisse overweegt aandelenverkoop'
8 uur geleden
RBS sluit veel Britse vestigingen
8 uur geleden
Opsteker topman sigarettenreus
8 uur geleden