maandag 20 maart 2017, 7:37

Nederlander koopt meer bij Chinese webshop

© ANP

Nederlandse consumenten hebben vorig jaar voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels. Dat is bijna een kwart meer dan een jaar eerder. Er werd vooral meer gebruikgemaakt van Chinese webwinkels, aldus de Thuiswinkel Markt Monitor van onderzoeksbureau GfK.

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van brancheorganisatie Thuiswinkel.org in samenwerking met PostNL. De uitgaven bij Chinese webwinkels namen met 59 procent toe. In totaal gaven Nederlanders 190 miljoen euro uit op websites van dat land. Vooral telecomproducten, IT en consumentenelektronica werden aangeschaft.

Alibaba

China wordt volgens Thuiswinkel.org "steeds meer" omarmd. "Hierbij gaat het vooral om de goedkopere en kleinere items waarvoor een snelle levering minder van belang is. Onlineplatformen als Alibaba zijn hiervoor ideaal vanwege hun schier onuitputtelijke aanbod", aldus Thuiswinkel-directeur Wijnand Jongen.

Webwinkels uit Duitsland zijn na China het populairst. Groot-Brittannië staat op de derde plaats.

Meer artikelen in DFT

Republikeinen komen met afbraakplan Obamacare
12 uur geleden
Altice USA  maakt stralend beursdebuut
9 uur geleden
Opnieuw staking NS-personeel
15 uur geleden
Laagopgeleiden later met pensioen
17 uur geleden
PostNL neemt meubelbezorger over
17 uur geleden
DFT-peiling: aandelencorrectie van korte duur
19 uur geleden
Overnamegeruchten rond Corbion
15 uur geleden
Rode schoenzolen geen beschermd handelsmerk
19 uur geleden
Vertrouwen woningverkopers op hoogtepunt
20 uur geleden
Beroepsverboden voor drie bankiers
20 uur geleden