maandag 20 maart 2017, 7:37

Nederlander koopt meer bij Chinese webshop

© ANP

Nederlandse consumenten hebben vorig jaar voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels. Dat is bijna een kwart meer dan een jaar eerder. Er werd vooral meer gebruikgemaakt van Chinese webwinkels, aldus de Thuiswinkel Markt Monitor van onderzoeksbureau GfK.

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van brancheorganisatie Thuiswinkel.org in samenwerking met PostNL. De uitgaven bij Chinese webwinkels namen met 59 procent toe. In totaal gaven Nederlanders 190 miljoen euro uit op websites van dat land. Vooral telecomproducten, IT en consumentenelektronica werden aangeschaft.

Alibaba

China wordt volgens Thuiswinkel.org "steeds meer" omarmd. "Hierbij gaat het vooral om de goedkopere en kleinere items waarvoor een snelle levering minder van belang is. Onlineplatformen als Alibaba zijn hiervoor ideaal vanwege hun schier onuitputtelijke aanbod", aldus Thuiswinkel-directeur Wijnand Jongen.

Webwinkels uit Duitsland zijn na China het populairst. Groot-Brittanni√ę staat op de derde plaats.

Meer artikelen in DFT

Staking bij Holland Casino in Venlo
1 uur geleden
Belegger wil buitenlandse overnames niet
3 uur geleden
Zalando opent winkels in steden
18 uur geleden
Miljoenenblauwtje baas advertentiereus WPP
18 uur geleden
BMW: Nog jaren dieselauto's
19 uur geleden
Diamantairs op zwart zaad
20 uur geleden
Vogelgriep spekt slachters en hoogovens
21 uur geleden
Geen steun Rutte voor schrappen Straatsburg
21 uur geleden
Helden en big money gevierd
23 uur geleden
EU stemt unaniem in met brexit-strategie
1 dag geleden