vrijdag 21 april 2017, 7:32

Eigen merken leggen Wessanen geen windeieren

© ANP

Voedingsmiddelenbedrijf Wessanen heeft in de eerste drie maanden van het jaar zijn omzet flink opgekrikt. De maker van natuurvoeding en biologische producten profiteerde van betere verkopen van de eigen merken en van enkele overnames.

De omzet steeg in het eerste kwartaal met 15,2 procent ten opzichte van een jaar eerder tot bijna 165 miljoen euro, zo meldde het bedrijf vrijdag. Het voor eenmalige posten geschoonde bedrijfsresultaat (ebite) steeg zelfs met bijna 35 procent tot 19 miljoen euro. Wessanen behaalde een winst van 13,2 miljoen euro, tegenover 9,1 miljoen euro een jaar eerder.

Wessanen is al tijden bezig met de uitfasering van zijn huismerken, die worden gemaakt voor andere concerns. De eigen merken van Wessanen brachten de afgelopen periode 9,2 procent meer geld in het laatje. Veel eigen merken groeiden zelfs met dubbele cijfers. Vooral ontbijtproducten en producten als sojamelk deden het goed.

Voor het lopende jaar verwacht Wessanen dat de focus op de eigen merken goed zal zijn voor in totaal iets meer dan 10 procent groei. De ebite-marge zal daarbij uitkomen boven de 8 procent. Die was in het afgelopen kwartaal 11,5 procent.

Gerelateerde artikelen

'Verrassend sterke cijfers Wessanen'
21 Apr 17

Meer artikelen in DFT

Verkoop ABN Amro Azië en Midden-Oosten afgerond
7 uur geleden
Staking bij Holland Casino in Venlo
11 uur geleden
Belegger wil buitenlandse overnames niet
13 uur geleden
Zalando opent winkels in steden
1 dag geleden
Miljoenenblauwtje baas advertentiereus WPP
1 dag geleden
BMW: Nog jaren dieselauto's
1 dag geleden
Diamantairs op zwart zaad
1 dag geleden
Vogelgriep spekt slachters en hoogovens
1 dag geleden
Geen steun Rutte voor schrappen Straatsburg
1 dag geleden
Helden en big money gevierd
1 dag geleden