Psst!

De Telegraaf krijgt een nieuwe website

Bekijk 'm hier! Misschien later
vrijdag 14 juli 2017, 13:23

Formule 1 gaat samenwerken met Snapchat

Lewis Hamilton met zijn smartphone.. © Reuters

Er waait een vernieuwende wind door de Formule 1, getuige twee opvallende nieuwe digitale initiatieven.

De hoogste autosportklasse heeft een overeenkomst gesloten met moederbedrijf Snap Inc. - bekend van Snapchat, de populaire communicatieapp. Vanaf de huidige Grand Prix van Silverstone zullen er beelden te zien zijn die gebruikers tijdens het raceweekeinde hebben gemaakt.

Ook tijdens de komende GP's van Singapore, Japan, de VS, Mexico, Brazilië en Abu Dhabi werken de twee partijen samen. De Formule 1 hoopt daarmee een grotere jonge doelgroep te bereiken.

Bovendien heeft sportief F1-directeur Ross Brawn aangegeven meer met videogames te willen doen. Zo heeft de voormalig teambaas voorgesteld om belangrijke regelwijzigingen uit te testen in realistische racegames. Daarnaast wil hij dat er een virtuele Formule 1 komt die paralel loopt aan het reguliere Grand Prix-seizoen.

 

Meer artikelen in Digitaal

’Cyberdreiging is echt heel zorgelijk’
16 uur geleden
Nederlands bedrijf leent iPhone X uit
2 dagen geleden
Nieuwe iPhone X mogelijk vertraagd
4 dagen geleden
Voor het eerst gamer verhuurd
4 dagen geleden
Groene Fairphone krijgt miljoenen
4 dagen geleden
Restaurant boeken bij Airbnb
4 dagen geleden
Vr-game helpt bij onderzoek naar dementie
4 dagen geleden
Gates: Sorry voor Control-Alt-Delete
4 dagen geleden
Google koopt deel van smartphonebedrijf HTC
4 dagen geleden
Avril Lavigne is gevaarlijk op Google
5 dagen geleden