vrijdag 14 juli 2017, 13:23

Formule 1 gaat samenwerken met Snapchat

Lewis Hamilton met zijn smartphone.. © Reuters

Er waait een vernieuwende wind door de Formule 1, getuige twee opvallende nieuwe digitale initiatieven.

De hoogste autosportklasse heeft een overeenkomst gesloten met moederbedrijf Snap Inc. - bekend van Snapchat, de populaire communicatieapp. Vanaf de huidige Grand Prix van Silverstone zullen er beelden te zien zijn die gebruikers tijdens het raceweekeinde hebben gemaakt.

Ook tijdens de komende GP's van Singapore, Japan, de VS, Mexico, Brazilië en Abu Dhabi werken de twee partijen samen. De Formule 1 hoopt daarmee een grotere jonge doelgroep te bereiken.

Bovendien heeft sportief F1-directeur Ross Brawn aangegeven meer met videogames te willen doen. Zo heeft de voormalig teambaas voorgesteld om belangrijke regelwijzigingen uit te testen in realistische racegames. Daarnaast wil hij dat er een virtuele Formule 1 komt die paralel loopt aan het reguliere Grand Prix-seizoen.

 

Meer artikelen in Digitaal

Adobe stopt in 2020 met Flash
32 minuten geleden
Google gaat waarschuwen bij noodsituaties
3 uur geleden
Paint blijft beschikbaar in Windows Store
3 uur geleden
Bavianen spelen met smartphone bezoekster Zoo Emmen
7 uur geleden
De Sims 4 naar de Xbox One
8 uur geleden
Website GeenStijl op zwart
9 uur geleden
Laatste testversie Android O uitgebracht
10 uur geleden
YouTube-sterren ontmoeten fans in Almere
10 uur geleden
Alphabet stelt ondanks groei teleur 
21 uur geleden
Netflix best presterende app
1 dag geleden