vrijdag 14 juli 2017, 17:22

Spotje gevaar smartphone massaal gedeeld

© ANP

Het filmpje waarmee verzekeringsmaatschappij Interpolis aandacht vraagt voor de desastreuze gevolgen van smartphonegebruik in de auto, wordt massaal bekeken en gedeeld. Het filmpje staat sinds woensdagmorgen online en is nu al door 2,5 miljoen mensen gezien.

De spot is alleen al op de Facebookpagina van het Tilburgse bedrijf al 1 miljoen keer bekeken en 20.000 keer gedeeld. Via andere websites is het indringende filmpje ook nog eens 30.000 keer gedeeld en zo'n anderhalf miljoen keer bekeken.

De film toont het verhaal van Koen, die een ongeluk heeft veroorzaakt met dodelijke afloop, omdat hij tijdens het rijden met z’n carkit bezig was. Een kind kwam om het leven. De video roept aan het einde op om in AutoModus te gaan, een app waarmee weggebruikers beloond worden voor het niet reageren op telefoontjes, appjes en pushberichten. Sinds gisteren is deze gratis app de meest gedownloade app in de Apple-appstore.

Meer artikelen in Digitaal

Alphabet stelt ondanks groei teleur 
5 uur geleden
Netflix best presterende app
9 uur geleden
Samen gamen op de camping
13 uur geleden
Telegram laat je foto's en video's verdwijnen
14 uur geleden
Column: Tablet met toeters en bellen
15 uur geleden
'Microsoft trekt stekker uit Paint'
15 uur geleden
Apple strikt Dwayne Johnson voor Siri-reclame
15 uur geleden
'Essential Phone snel geleverd'
15 uur geleden
Ruimtestation ISS op Streetview
15 uur geleden
Aangifte doen met app DigiD
15 uur geleden