Psst!

De Telegraaf krijgt een nieuwe website

Bekijk 'm hier! Misschien later
vrijdag 14 juli 2017, 17:22

Spotje gevaar smartphone massaal gedeeld

© ANP

Het filmpje waarmee verzekeringsmaatschappij Interpolis aandacht vraagt voor de desastreuze gevolgen van smartphonegebruik in de auto, wordt massaal bekeken en gedeeld. Het filmpje staat sinds woensdagmorgen online en is nu al door 2,5 miljoen mensen gezien.

De spot is alleen al op de Facebookpagina van het Tilburgse bedrijf al 1 miljoen keer bekeken en 20.000 keer gedeeld. Via andere websites is het indringende filmpje ook nog eens 30.000 keer gedeeld en zo'n anderhalf miljoen keer bekeken.

De film toont het verhaal van Koen, die een ongeluk heeft veroorzaakt met dodelijke afloop, omdat hij tijdens het rijden met z’n carkit bezig was. Een kind kwam om het leven. De video roept aan het einde op om in AutoModus te gaan, een app waarmee weggebruikers beloond worden voor het niet reageren op telefoontjes, appjes en pushberichten. Sinds gisteren is deze gratis app de meest gedownloade app in de Apple-appstore.

Meer artikelen in Digitaal

Nieuwe iPhone X mogelijk vertraagd
6 uur geleden
Voor het eerst gamer verhuurd
6 uur geleden
Groene Fairphone krijgt miljoenen
10 uur geleden
Restaurant boeken bij Airbnb
11 uur geleden
Vr-game helpt bij onderzoek naar dementie
11 uur geleden
Gates: Sorry voor Control-Alt-Delete
12 uur geleden
Google koopt deel van smartphonebedrijf HTC
13 uur geleden
Avril Lavigne is gevaarlijk op Google
1 dag geleden
'Groot nieuws HTC op komst'
1 dag geleden
Amazon werkt aan bril en bewakingscamera
1 dag geleden