Psst!

De Telegraaf krijgt een nieuwe website

Bekijk 'm hier! Misschien later
vrijdag 14 juli 2017, 20:12

'Genoeg keuze ondanks alles-in-éénpakketten'

© ANP

Het aanbod van alles-in-éénpakketten van bedrijven als KPN en VodafoneZiggo leidt vooralsnog niet tot een gebrek aan concurrentie op de telecommarkt. Dat concludeert de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op basis van eigen onderzoek.

Steeds vaker kiezen consumenten ervoor om telecomproducten als vaste telefonie, mobiele telecomdiensten, televisie en internet in één pakket te combineren. Om klanten te paaien wordt door de aanbieders vaak exclusieve content als gratis films, series of sport toegevoegd.

Niet elke aanbieder beschikt echter over zowel een vast als mobiel netwerk. Consumenten die eenmaal een pakket hebben genomen, stappen ook minder snel over. Verder is het vergelijken van prijzen door de pakketten lastiger geworden.

Toch zijn de voordelen volgens de ACM voor consumenten voorlopig groter dan de nadelen. De toezichthouder zal er evenwel op blijven letten dat vergelijken van pakketten niet moeilijker wordt en overstappen niet onnodig ingewikkeld.

Meer artikelen in Digitaal

’Cyberdreiging is echt heel zorgelijk’
16 uur geleden
Nederlands bedrijf leent iPhone X uit
2 dagen geleden
Nieuwe iPhone X mogelijk vertraagd
4 dagen geleden
Voor het eerst gamer verhuurd
4 dagen geleden
Groene Fairphone krijgt miljoenen
4 dagen geleden
Restaurant boeken bij Airbnb
4 dagen geleden
Vr-game helpt bij onderzoek naar dementie
4 dagen geleden
Gates: Sorry voor Control-Alt-Delete
4 dagen geleden
Google koopt deel van smartphonebedrijf HTC
4 dagen geleden
Avril Lavigne is gevaarlijk op Google
5 dagen geleden