maandag 20 maart 2017, 7:37

Nederlander koopt meer bij Chinese webshop

© ANP

Nederlandse consumenten hebben vorig jaar voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels. Dat is bijna een kwart meer dan een jaar eerder. Er werd vooral meer gebruikgemaakt van Chinese webwinkels, aldus de Thuiswinkel Markt Monitor van onderzoeksbureau GfK.

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van brancheorganisatie Thuiswinkel.org in samenwerking met PostNL. De uitgaven bij Chinese webwinkels namen met 59 procent toe. In totaal gaven Nederlanders 190 miljoen euro uit op websites van dat land. Vooral telecomproducten, IT en consumentenelektronica werden aangeschaft.

Alibaba

China wordt volgens Thuiswinkel.org "steeds meer" omarmd. "Hierbij gaat het vooral om de goedkopere en kleinere items waarvoor een snelle levering minder van belang is. Onlineplatformen als Alibaba zijn hiervoor ideaal vanwege hun schier onuitputtelijke aanbod", aldus Thuiswinkel-directeur Wijnand Jongen.

Webwinkels uit Duitsland zijn na China het populairst. Groot-Brittannië staat op de derde plaats.

Meer artikelen in DFT Geld

Schatrijk worden als Warren Buffett
1 dag geleden
Belegger blijft optimistisch
1 dag geleden
'Particuliere belegger moet risico's afbouwen'
1 dag geleden
'Vrouw moet financieel zelfstandig zijn'
1 dag geleden
Kosten zorgen voor baten
1 dag geleden
Minder euro's te besteden
1 dag geleden
Deadline belastingaangifte nadert
2 dagen geleden
Bijna 8,1 miljoen aangiften binnen
2 dagen geleden
Nog te helder van geest voor bewind
2 dagen geleden
'Bescherm bewoner tegen gevaarlijk apparaat’
2 dagen geleden