Psst!

De Telegraaf krijgt een nieuwe website

Bekijk 'm hier! Misschien later
vrijdag 1 september 2017, 7:00

Online kassa rinkelt weer harder

© ANP

Nederlandse consumenten hebben het eerste halfjaar van 2017 €10,66 miljard uitgegeven aan online aankopen, 13% meer dan dezelfde periode vorig jaar.

Dat blijkt uit onderzoek van GfK, Thuiswinkel.org en PostNL. In totaal gingen er in de eerste helft van dit jaar 92,59 miljoen producten en diensten over de digitale toonbank. Naar verwachting zal dit aantal eind 2017 uitkomen op 200 miljoen, voor een bedrag van €22,6 miljard.

Meer dan de helft van de bestedingen in de eerste helft van 2017, €5,89 miljard, ging naar online producten, zoals elektronica, kleding en speelgoed. Deze bestedingen groeiden met 16% ten opzichte van vorig jaar. „Deze groei vormt de basis van de groei van de Nederlandse detailhandel”, zegt Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org.

Volgens hem groeien de verkopen in de winkelstraat niet of nauwelijks. „Als zijn er uitzonderingen, zoals de fysieke woonwinkels”, aldus Jongen.

Meer artikelen in DFT Geld

eyeOpen.nl ondergebracht bij Knab
15 uur geleden
Nederlanders trouw met betalen hypotheek
21 uur geleden
Geld voor DigiD kost pensioenfondsen miljoenen
21 uur geleden
Parkeertarieven Schiphol vliegen weer omhoog
1 dag geleden
Nederlands bedrijf leent iPhone X uit
2 dagen geleden
Schuldhulp van verzekeraar
2 dagen geleden
Minder wanbetalers zorgpremie
3 dagen geleden
Hoe is het met je huwelijk?
3 dagen geleden
Geen discriminatie bij stopzetten uitkeringen
3 dagen geleden
Sla je financiële slag voor einde van 2017
3 dagen geleden