Psst!

De Telegraaf krijgt een nieuwe website

Bekijk 'm hier! Misschien later
dinsdag 5 september 2017, 15:59

Microscoop en app tegen tassenvervalsing

© Bloomberg

Een start-up in de Amerikaanse stad New York denkt de oplossing te hebben gevonden tegen de vervalsing van duren tassen van merken als Gucci, Prada en Louis Vuitton. Met een draagbare microscoop en een app op een smartphone moeten verkopers echt van nep gaan onderscheiden.

Er is de luxemerken veel aan gelegen om vervalsers van hun producten uit de markt te houden. Volgens één schatting spenderen de modehuizen daar alleen al dit jaar $6,2 miljard (€5,2 miljard) aan. Met hologrammen, ultrakleine beprinting en zelfs kleine zendertjes zijn de echtheidskenmerken van een gemiddelde luxetas minstens net zo uitgebreid als die van de bankbiljetten waarmee ze worden afgerekend.

De kleine camera die bij het systeem hoort maakt een uitvergroting van 260 keer van het object waarop het gericht wordt. Daarmee worden details zichtbaar die door het menselijk oog niet waar te nemen zijn.

Het systeem telt tientallen miljoenen foto’s van 30.000 vervalste tassen en portemonnees. Ondernemers betalen $299 en vervolgens $99 per maand om de microscoop te gebruiken.

Meer artikelen in DFT Geld

eyeOpen.nl ondergebracht bij Knab
15 uur geleden
Nederlanders trouw met betalen hypotheek
21 uur geleden
Geld voor DigiD kost pensioenfondsen miljoenen
21 uur geleden
Parkeertarieven Schiphol vliegen weer omhoog
1 dag geleden
Nederlands bedrijf leent iPhone X uit
2 dagen geleden
Schuldhulp van verzekeraar
2 dagen geleden
Minder wanbetalers zorgpremie
3 dagen geleden
Hoe is het met je huwelijk?
3 dagen geleden
Geen discriminatie bij stopzetten uitkeringen
3 dagen geleden
Sla je financiële slag voor einde van 2017
3 dagen geleden