maandag 20 maart 2017, 7:37

Nederlander koopt meer bij Chinese webshop

© ANP

Nederlandse consumenten hebben vorig jaar voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels. Dat is bijna een kwart meer dan een jaar eerder. Er werd vooral meer gebruikgemaakt van Chinese webwinkels, aldus de Thuiswinkel Markt Monitor van onderzoeksbureau GfK.

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van brancheorganisatie Thuiswinkel.org in samenwerking met PostNL. De uitgaven bij Chinese webwinkels namen met 59 procent toe. In totaal gaven Nederlanders 190 miljoen euro uit op websites van dat land. Vooral telecomproducten, IT en consumentenelektronica werden aangeschaft.

Alibaba

China wordt volgens Thuiswinkel.org "steeds meer" omarmd. "Hierbij gaat het vooral om de goedkopere en kleinere items waarvoor een snelle levering minder van belang is. Onlineplatformen als Alibaba zijn hiervoor ideaal vanwege hun schier onuitputtelijke aanbod", aldus Thuiswinkel-directeur Wijnand Jongen.

Webwinkels uit Duitsland zijn na China het populairst. Groot-Brittannië staat op de derde plaats.

Meer artikelen in DFT Ondernemen

Bedrijf mist digitalisering
34 minuten geleden
Afvalprobleem ter plekke aanpakken
51 minuten geleden
Factoringbedrijf DBS2 naar NPEX
2 uur geleden
Meer vertrouwen bij industriële producenten
4 uur geleden
VDL voorziet stadion PSV van nieuwe stoeltjes
20 uur geleden
Grafkistenbouwer in het nauw
22 uur geleden
Noord-Holland meest innovatief
1 dag geleden
Cash voor stapelboerderij
20 uur geleden
Camera voor smaakvolle wijn
1 dag geleden
Kosten cyberaanvallen voor bedrijven hoog
1 dag geleden