maandag 20 maart 2017, 7:37

Nederlander koopt meer bij Chinese webshop

© ANP

Nederlandse consumenten hebben vorig jaar voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels. Dat is bijna een kwart meer dan een jaar eerder. Er werd vooral meer gebruikgemaakt van Chinese webwinkels, aldus de Thuiswinkel Markt Monitor van onderzoeksbureau GfK.

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van brancheorganisatie Thuiswinkel.org in samenwerking met PostNL. De uitgaven bij Chinese webwinkels namen met 59 procent toe. In totaal gaven Nederlanders 190 miljoen euro uit op websites van dat land. Vooral telecomproducten, IT en consumentenelektronica werden aangeschaft.

Alibaba

China wordt volgens Thuiswinkel.org "steeds meer" omarmd. "Hierbij gaat het vooral om de goedkopere en kleinere items waarvoor een snelle levering minder van belang is. Onlineplatformen als Alibaba zijn hiervoor ideaal vanwege hun schier onuitputtelijke aanbod", aldus Thuiswinkel-directeur Wijnand Jongen.

Webwinkels uit Duitsland zijn na China het populairst. Groot-Brittannië staat op de derde plaats.

Meer artikelen in DFT Ondernemen

Infrarood panelen alternatief gasstook in bouw
14 uur geleden
Meer fusies en overnames in Nederland
21 uur geleden
België pakt foute transportbedrijven aan
21 uur geleden
'Bol.com pakt verkoop namaak aan'
1 dag geleden
Zalm, belasting en de ster van Heineken
2 dagen geleden
'Alimentatie aftrekken van belasting?'
2 dagen geleden
AkzoNobel bezigt groene ambitie
2 dagen geleden
'Topman EY miste fouten jaarrekening Rabobank'
2 dagen geleden
Grafkist bezorgd tot aan de deur
3 dagen geleden
Voorzitter uitzendbond: ’Iedereen vast is illusie’
3 dagen geleden