maandag 10 juli 2017, 7:45

MKB laat internet links liggen

De omarming van het internet in het midden- en kleinbedrijf stagneert. Bijna een kwart van deze bedrijven heeft geen website, blijkt uit onderzoek in opdracht van MKB Nederland.

Met name op het gebied van e-commerce blijft het MKB achter. Waar het grootbedrijf zeer actief is op internet, heeft slechts 16% van de MKB'ers een webshop. In drie van de tien gevallen is het ook nog eens niet mogelijk om meteen af te rekenen.

Zakelijke dienstverleners blijken massaal geen enkele omzet uit online te halen. Winkeliers (non-food) verdienen juist wel steeds meer geld op internet.

De MKB’ers die wel online actief zijn, pakken dat overigens zeer consciëntieus aan. Zo zijn ze op steeds meer verschillende sociale media actief, vragen ze contactgegevens van hun klanten en huren ze vakmensen in om foto’s en video’s voor hun site te maken.

Meer artikelen in DFT Ondernemen

Smachten naar vrije tijd
1 dag geleden
Friettent Lil Kleine vandaag open
3 dagen geleden
Met nieuw sporttenue Europa in
3 dagen geleden
Bedrijven met missie in opmars
3 dagen geleden
Koud weer zit peren- en appeloogst dwars
4 dagen geleden
Betalen door data te delen
4 dagen geleden
Klantvragen slimmer beantwoorden
4 dagen geleden
Rijk moet volgens ontwikkelaars nieuwbouw afdwingen
4 dagen geleden
Financiering via NPEX flink gegroeid
5 dagen geleden
’IJssalon is gezamenlijk kindje’
5 dagen geleden