Psst!

De Telegraaf krijgt een nieuwe website

Bekijk 'm hier! Misschien later
dinsdag 5 september 2017, 15:59

Microscoop en app tegen tassenvervalsing

© Bloomberg

Een start-up in de Amerikaanse stad New York denkt de oplossing te hebben gevonden tegen de vervalsing van duren tassen van merken als Gucci, Prada en Louis Vuitton. Met een draagbare microscoop en een app op een smartphone moeten verkopers echt van nep gaan onderscheiden.

Er is de luxemerken veel aan gelegen om vervalsers van hun producten uit de markt te houden. Volgens één schatting spenderen de modehuizen daar alleen al dit jaar $6,2 miljard (€5,2 miljard) aan. Met hologrammen, ultrakleine beprinting en zelfs kleine zendertjes zijn de echtheidskenmerken van een gemiddelde luxetas minstens net zo uitgebreid als die van de bankbiljetten waarmee ze worden afgerekend.

De kleine camera die bij het systeem hoort maakt een uitvergroting van 260 keer van het object waarop het gericht wordt. Daarmee worden details zichtbaar die door het menselijk oog niet waar te nemen zijn.

Het systeem telt tientallen miljoenen foto’s van 30.000 vervalste tassen en portemonnees. Ondernemers betalen $299 en vervolgens $99 per maand om de microscoop te gebruiken.

Meer artikelen in DFT Ondernemen

Opnieuw doorstart voor McGregor
18 uur geleden
Swapdeadline kan mkb'er vergoeding kosten
21 uur geleden
Veel cybercrime niet gemeld
22 uur geleden
Bedrijf failliet om ziektekosten
2 dagen geleden
Cybercentrum helpt bedrijf beveiligen
2 dagen geleden
Column: Belastingverlaging in plaats van hogere lonen
2 dagen geleden
’McGregor maakt doorstart’
3 dagen geleden
Uur van waarheid Aldel in Delfzijl
3 dagen geleden
Modeketen Piet Zoomers verkoopt winkels
3 dagen geleden
MKB Fonds in verpakker Hodi
3 dagen geleden